Pe scurt

Redactia
Si nu uita, cand esti voios, romane, sa fii bun!. Cunoscute drept "circurile foamei", imensele cladiri cu cupola destinate de Ceausescu a fi super-market-urile vremii sale (cu ce marfuri le-ar fi umplut oare?) au intrat in atentia investitorilor ce stiu sa speculeze la maximum un asemenea s...

Si nu uita, cand esti voios, romane, sa fii bun!

Cunoscute drept "circurile foamei", imensele cladiri cu cupola destinate de Ceausescu a fi super-market-urile vremii sale (cu ce marfuri le-ar fi umplut oare?) au intrat in atentia investitorilor ce stiu sa speculeze la maximum un asemenea spatiu generos. Ivit peste noapte dintre gunoaiele cartierului Vitan, Bucuresti Mall a dat unei asemenea cladiri sensul pentru care, culmea ironiei, fusese gandita de genialul conducator. Aici poti rataci si trei zile, fara sa te plictisesti nici o clipa, printre cele 70 de magazine, hyper-market-ul de la parter, cele 10 cinematografe si peste 20 de restaurante. Deci, a cumpara - shopping - un verb foarte uzitat de americani, in sensul maniei, este de inteles aici. Mai exact, dupa ce-ti umpli papornitele - dupa buget -, dar intotdeauna servit cu mare delicatete si grija pentru client de catre vanzatoare scolite in acest sens (nota zece cu felicitari magazinului de cosmetice naturiste "Applewood"), poti sa-ti iei micul dejun, pranzul sau cina, poti sa casti gura la cinematografe, expozitii de arta, parade de moda, prezentari promotionale de produse sau la diversele happening-uri - evenimente interactive care se produc constant in acest spatiu comercial-cultural. Sunt chiar weekend-uri intregi destinate special femeilor, barbatilor, copiilor, adolescentilor, cuplurilor, cu reduceri de pret pentru fiecare categorie, sau evenimente dedicate diverselor sarbatori traditionale.

Dar luna decembrie e o luna speciala. In primul rand, trebuie sa stiti ca de la inceputul lunii a fost inaugurata aici o cutie postala, unde copiii pun scrisorile adresate Mosului. D-l Tufan Karaca, manager Mall, ne-a precizat ca in fiecare saptamana sunt organizate actiuni de caritate pentru copiii orfani sau bolnavi de diabet, care vor putea sa se distreze in Kids Land si vor primi aici cadouri. Intre evenimentele cele mai importante se inscriu concertele de colinde sustinute de corul Liceului de Muzica "Dinu Lipatti", corul Institutului Teologic, lansari si concerte ale diversilor artisti care si-au ales ca loc de intalnire cu fanii lor, Bucuresti Mall (Gyuri Pascu, "La Strada", Carmen Stanciu). Toti cei ce fac cumparaturi in Bucuresti Mall (gasesti aici, intr-adevar, tot ce-ti trece prin cap, cu preturi pentru fiecare buzunar) participa la mai multe concursuri cu premii. In saptamana Craciunului, aici a fost prezent permanent Mos Craciun cel ghidus si rotofei, cel pe care-l stiam din reclamele cu Coca-Cola si care a facut daruri tuturor copiilor care au trecut prin Bucuresti Mall. De asemenea, dupa cum ne-a destainuit d-na Irina Ionescu, manager afaceri externe, faimoasa caravana Coca-Cola, formata din zecile de camioane care aprind ghirlande de lumini pe la casele tuturor, a completat atmosfera magica, pornind in turul Romaniei de la Bucuresti Mall. Tot aceasta faimoasa companie de bauturi racoritoare a dus cadouri de Craciun in zeci de scoli si orfelinate din tara, alaturi de premiile pe care le acorda in campania speciala de Craciun. Imaginea Sarbatorii Nasterii Domnului este peste tot aceea a familiei fericite, reunite in jurul bradului, cantand colinde, dar neuitand nici de cei sarmani. Un lucru la fel de valabil in Occident, unde spiritul sarbatorii de Craciun este, parca, mai mult inteles si respectat decat e la noi in ultima vreme. Ar fi grozav daca si noi am reusi sa ne patrundem de acest spirit care ne-ar pregati, cu siguranta, pentru trecerea pragului dintre milenii.

Corina Pavel