De pe "sticla", in largul zarii

Delia Hanzelik
* Pe drumurile vacantei, cu vedete indragite de pe micul ecran *

Liana Stanciu - TVR 1
"Familie, liniste si rasfat"
Plecam in vacanta la inceputul lunii septembrie. Oscilam intre Sighisoara si Covasna. Vrem odihna, liniste, aer curat, nu foarte scump si nici foarte departe de casa. Toti Georgestii sunt indragostiti de Sighisoara (Liana Stanciu e sotia cunoscutului muzician Mihai Georgescu de la formatia "Bere gratis"). Vacanta inseamna familie, liniste, rasfat, telefoane inchise, trezit tarziu, fara reguli rigide, joaca de dimineata pana seara (Teodora) si uneori si mami...
Proiecte? Sa conving oamenii sa se uite la cea mai "bogata" emisiune din eter, cele mai frumoase imagini din arhiva TVR, duminica la orele 15.00 (TVR55), sa terminam de amenajat etajul 5 si subsolul spitalului "Marie Curie", sa operam primii copii in Sectia de Cardiochirurgie, sa reusim sa cumparam un neuronavigator la sectia de neurochirurgie, sa extindem sectia de terapie intensiva neonatala si, mai presus de orice, sa fim sanatosi!

Marius Constantinescu - TVR Cultural
Aniversare la Valencia
Valencia a venit ca un cadou, mai intai de la sotia mea, apoi de la Spania insasi, care mi-a oferit cateva dintre cele mai frumoase clipe de vacanta, din toata viata. Am aniversat la Valencia un an de casatorie, asta dupa ce, in 2010, luna de miere a insemnat revederea Madridului si descoperirea fascina(n)ta a Andaluciei maure: Sevilla, Granada, Cordoba... Atunci ne-am rasfatat cu sangria, gradini luxuriante, spectacole de flamenco, gazpacho si caligrafii arabe, mai bine de doua saptamani. Valencia am comprimat-o intr-un week-end prelungit. Am avut placerea descoperirii unui oras foarte elegant, cotropit de verdeata tropicala, cu spatii largi si aerisite, prin care se joaca de voie briza Mediteranei. Valencia e un oras care priveste numai inspre mare. Valencia miroase a unda sarata, dar si a portocale, fie din pomi, fie din parfumuri, fie din bautura-emblema - Agua de Valencia. Gustul Valenciei trece de la ciocolata intensa Valor, la aromele curajoase si 100% autentice de inghetata de gazpacho, de rosii, sau de ardei iute. Uit de paella valenciana, uit de Museo de Bellas Artes, uit de El Corte Ingles, uit de ansamblurile rezidentiale, cu terase spatioase si piscine imbietoare, de oamenii bine imbracati de pe strada, de cea mai mare piata acoperita din Europa. Sau nu uit, ci doar asez amintiri inghesuite una peste alta, in trei zile. A fost un cadou proaspat, altfel, generos. Frumos. Atat de al nostru!

Mihaela Craciun TVR Cultural si TVR International
O calatorie cu sufletul: Portugalia
Am asteptat vacanta cu multa nerabdare, dupa un an in care am muncit enorm. Iar vara trecuta, calatoria noastra din Balcani, despre care "Formula AS" a relatat, nu a fost tocmai usoara, chiar daca am revenit cu sufletul plin si mintea la fel. De aceea, pentru 2011 mi-am dorit o vacanta lunga si odihnitoare. Asa ca, pe 21 iunie, am aterizat la Lisabona. De ce Portugalia? Pentru ca am vrut sa impartasesc cu familia mea bucuria descoperirii si redescoperirii unei tari seducatoare prin peisaje incredibile si oameni cordiali si sentimentali. Intr-una dintre calatoriile mele profesionale in Portugalia, am filmat si casa Regelui Carol al II-lea, din Estoril. Atunci m-am imprietenit cu Mihaela Georgescu Delafras, care locuieste in vila "Rei Carol". Mihaela, mamica mea din Portugalia, cum o alint acum, este nepoata celebrului editor interbelic Petre Georgescu-Delafras. Nora, cum ii spun prietenii, ne-a ajutat sa descoperim nu doar in Portugalia, ci si in noi insine, ceea ce e de descoperit. Puteri sufletesti nebanuite, dar si rabdare si fatete surprinzatoare ale sentimentelor si trairilor care ne incearca. Nu asta poate fi partea cea mai frumoasa intr-o vacanta? Sa te descoperi si redescoperi si pe tine? Asta s-a intamplat, aproape doua saptamani, cat am stat la Vila "Marrysol" (de fapt, "Mar e Sol" - adica Mare si Soare). Mihai a alergat cat a vrut in gradina cu arbori de-o varsta cu casa, incepea dimineata la piscina, ajungea la ocean in 10 minute, apoi cutreieram prin Lisabona si prin alte parti, iar seara, el o incheia iar cu piscina, iar eu cu Gelu nu ne mai saturam de paharul de vorba, din ospitalierul camin al prietenei noastre!
Dupa Portugalia, mi-am continuat vacanta acasa, in Romania mea, pe care o iubesc din strafundurile inimii. La Sibiu, am avut o vacanta educativa: impreuna cu Mihai, am urmat un curs de germana, organizat de Universitatea Lucian Blaga. Mihai, la 9 ani, era cel mai tanar cursant, iar eu, la polul opus. A fost tare frumoasa saptamana sibiana! A urmat apoi drumul de la Sibiu in Bucovina mea molcoma si curata. Am stat inca o saptamana la Vatra Dornei, cu drumetii prin muntii din jur. La Rezervatia Naturala Calimani m-a ingrozit peisajul dezolant, ramas in urma exploatarii de sulf de aici. De o parte muntele bolnav, de cealalta, muntele semet. Peisaje de o frumusete dumnezeiasca! Am cules afine, zmeura, mure, ciuperci. Va invit la afinata si la dulceturi din fructe de padure! Si la sarmale cu ciuperci!
Pana atunci, va astept insa vara aceasta la TVR Cultural, sambata si martea. Iar din toamna, cu aceeasi consecventa, la TVR International, unde-i puteti urmari, si pe internet, pe invitatii mei de la Articolul 7, dar si la TVR Cultural, cu noi surprize.
Si va declar cu mana pe inima: nu vreau sa treaca o vara fara sa-mi descopar si sa-i descopar fiului meu Romania, Romania oamenilor curati la suflet si la minte, pe care i-a intalnit in cele mai indepartate colturi ale tarii! Si cand va fi om mare, mi-as dori ca aceasta sa fie tara in care sa vrea sa stea si sa se realizeze, sa nu fie pentru el doar o destinatie de vacanta si tara "parintilor lui"!

Raluca Moianu - TVR 1

Odihna activa in Catalunya

Anul acesta am ales Costa Dorada (Spania) pentru ca doream sa fie nisip fin, soare din plin, asa ca am optat pentru o statiune situata langa parcul de distractii PortAventura. O destinatie de vacanta aproape de Barcelona, orasul pe care nu ma satur sa-l descopar, de fiecare data cand pasii ma poarta in Catalunya. Imi place odihna "activa", asa ca pe langa plaja, mare, soare, n-am ratat o plimbare prin Barcelona, una prin Tarragona si o vizita la muzeul Antonio Gaudi din Reus, orasul in care s-a nascut celebrul arhitect.
In toamna aceasta, fiica mea incepe scoala, asa ca am emotii mari. Nici nu stiu cand a trecut timpul... Imi doresc sanatate, putere de munca, proiecte reusite, rating bun, si ca fata mea sa fie o scolarita incantata de aceasta noua experienta. Le doresc si cititorilor vostri o vacanta minunata!