INNA, în concerte la București și la Cluj

Dana Ene
Este unul dintre artiștii de mare succes de pe scena muzicii electro-dance de la noi și un veritabil ambasador muzical al Ro­mâniei pe plan mondial.

Ea a găsit rețeta succe­sului, dar și a modului de a o promova ideal: inter­netul, pe care l-a exploatat la ma­ximum de intensitate. Astăzi, Inna este o stea! Prima solistă din Europa care a depășit pragul de 1 miliard de vizualizări pe YouTube, și asta nu este singura ei reușită: în cei unspre­zece ani petrecuți în lumina reflec­toarelor, a obținut trei valoroase pre­mii MTV Europe Music, treispre­zece premii MTV România și cinci premii Balkan Music, o adevărată performanță!
Elena Alexandra Apostoleanu (32 de ani), cunoscută sub numele de scenă Inna, s-a născut la Man­galia, pe 16 octombrie 1986, și a co­chetat cu muzica încă din anii co­pilăriei, imitând-o pe mama ei, care era cântăreață și dansatoare. A cântat pe la toate ser­bările școlare, a fost înscrisă la diverse concursuri și festivaluri, iar atunci când a mai crescut, și-a încercat norocul pe scena muzicală, în postura de solistă pop-rock, chiar dacă nu era așa de sigură pe ea. "Sunt foarte emotivă, am emoții de fiecare dată când urc pe scenă. Chiar și azi", se confesa ea într-un interviu. Succesul nu i-a surâs însă de la început. A ratat șansa să devină membră a trupei ASIA. A participat la show-ul "Alege ASIA", din 2002, dar a fost respinsă, și nu s-a făcut re­mar­cată prea tare nici la preselecția "Eurovision Ro­mânia" din 2008, unde a participat cu două me­lodii: "Goodbye" și "Sorry". Dar Inna nu s-a lăsat bătută și a făcut o schimbare radicală. A îmbrățișat un stil muzical mai "zbuciumat", extrem de iubit însă de tinerii din zilele noastre - electro-dance și, ca să fie în trend, și-a ales și un nume de scenă inspirat: Inna. Așa că la scurt timp după eșecul de la Euro­vision, a lansat primul ei hit, "Hot". Cântecul a urcat vertiginos în fruntea topu­rilor. Îmbărbătată de reușită, Inna își lansa un an mai târziu primul disc, pe care îl intitula cu același nume "Hot". A fost un succes nebun și i-a adus, în ur­ma vânzărilor, un Disc de Aur și unul de Platină.
Dar marea lovitură a dat-o cu următorul ei album, "I Am the Club Rocker", lansat în 2011. Pe acesta a fost inclusă și melodia "Sun Is Up", un hit care s-a bucurat de un succes mon­dial. Mulțumită a­cestei melodii, Inna devenea primul ar­tist român care câș­tiga premiul "Eu­rodanceweb". De aici înainte nu s-a mai despărțit de succes, iar mu­zica ei s-a vândut extrem de bine nu numai în România, ci și peste hotare. Așa cum spuneam, internetul a jucat un mare rol în popularizarea artistei. Inna are peste 4,5 milioane de abonați pe YouTube, peste 11 milioane de fani pe Facebook, 1,5 mi­lioane de fani pe Twitter și 2,4 milioane de fani pe Instagram. De curând și-a lansat propria aplicație, în care fanii o pot urmări mai ușor, pentru a fi la curent cu noutățile din viața și cariera ei, ima­gini video din turnee, videoclipuri ofi­ciale, playlist-uri digitale cu muzica ei, ba chiar există posibilitatea de a vorbi cu Inna în chat room-uri, dar și în chat pri­vat. "Am lansat aplicația INNA pentru a fi mai aproape de fanii mei, indiferent în ce colț al lumii m-aș afla. O dată pe săptămână le dau întâlnire în chat room-ul din aplicație, ca să le răspund la întrebări", declara ea.
Artista a susținut până în prezent peste 800 de concerte în întreaga lume. Anul trecut, în vară, a cântat în Mexic, în fața a 10 mii de fani, iar în aceas­tă toamnă a susținut un turneu în SUA și Ca­nada, care a inclus concerte în Montreal, Long Island, Washington DC, Los Angeles, Seattle, San Francisco, Scottsdale, Miami și Chicago.
La acest început de an, Inna se pregătește să-și lanseze pe piață cel mai nou disc (numărul șase) intitulat "YO". Un album la care a lucrat doi ani, iar întregul material discografic a fost realizat chiar de ea. Albumul va fi lansat în luna mai, de ROC Nation, casa de discuri ce-i aparține rap­perului Jay-Z (soțul lui Be­yonce), și care reprezintă artiști de top, precum Rihanna, Sha­kira, Mariah Carey, Damien Marley, Miguel sau Willow Smith.
Anul concertistic 2019 a în­ceput pentru Inna în Australia, unde a susținut două concerte la Melbourne, pe 1 februarie, și la Sydney, pe 2 fe­bruarie. Pe 9 martie, are programat un concert la Nürenberg, în Germania.
În România, veți avea ocazia s-o ascultați pe Inna în Capitală, pe 13 martie, la Hard Rock Café, și pe 15 martie în Cluj, la FORM SPACE. Apoi artista va pleca să concerteze în Arabia Saudită, Turcia și Spania.
(La Hard Rock Café, Inna concertează live, alături de trupa ei. A pregătit pentru acest moment un show în care toate hiturile ce au propulsat-o în galeria starurilor mondiale vor fi reinterpretate cu chitară, bas, tobe și clape. Ca să puteți dansa, nu vor exista mese în fața scenei. Biletele se găsesc în rețeaua iabilet.ro și au prețuri cuprinse între 69 și 110 lei. Pentru concertul de la Cluj, puteți procura biletele din aceeași rețea, la prețul de 60 lei, acces general - presale.)