Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

La schimbare de anotimpuri – Durerile de cap

– O mulțime de oameni se plâng că trecerea de la iarnă la pri­mă­va­ră le provoacă „amețeli”, „tulburări de vedere și vâjâi­turi în urechi”, „senzația de clește pe creier”, „tâm­ple gata să ex­plo­deze”… O variantă de vindecare fără urmă de risc și cu efi­ciență îndelungată o reprezintă remediile alternative. Încercați-le și alegeți-le pe cele ce vi se potrivesc –

Gheață și foc

Foto: 123RF – 3

* Băi de picioare în apă caldă. Greu de cre­zut, dar ușu­rează orice durere de cap. Atră­gând sân­gele în picioare, căldura dimi­nuează presiunea din vasele san­guine aflate în creier. Dacă du­rerea este intensă, adău­gați în apă puțin muștar.

* Comprese reci pe frun­te. Completează ideal baia caldă de picioare. Utilizați o fașă refri­gerantă, compusă dintr-un tifon împăturit, în care pu­neți cuburi de gheață zdrobite. Frigul strân­ge vasele san­guine, care încetea­ză să comprime nervii sensibili din creier. Durerea de cap pro­vi­ne adeseori de la o ten­siune pro­dusă la nivelul cefei. În acest caz, aplicați o a doua compresă la baza craniu­lui.

* Băi în apă rece. Scufundați-vă mâinile în apă rece ca gheața (eventual, apă cu cuburi de gheață) cât suportați mai mult, deschizând și închizând palmele. Frigul comprimă vasele de sânge dilatate.

Cură de cafeină

* Beți încet o cafea tare. Co­feina contribuie la potolirea durerii de cap. Dar atenție! La anumite per­soane, procedeul poate avea un efect invers, declanșând o cefalee sau o migrenă. Noi singuri știm ce ne face bine și ce nu.

Strânsură pe cap

* Legați-vă o bandă în jurul frun­ții (fular, cra­vată), apoi strângeți-o cât mai tare, până ce simțiți pr­esiunea ei asupra întregului craniu. Reducând aflu­xul de sânge spre creier, ușurează durerea provocată de dilatarea vaselor.

Acupresură

* Cu un gest ferm și circular, masați-vă pielea din­tre baza degetului mare și index, vreme de câteva mi­nute, apoi schimbați mâna. Repetați operația până la dispariția durerii.

Automasaj

Când durerea ne sfredelește creierul, avem reflexul să ne masăm tâmplele. E bine, dar nu sufi­cient. Iată câteva mișcări care se practică în poziția stând pe scaun, cu coatele așezate pe masă.

* Maxilare relaxate. Cu gura în­tre­deschisă, plasați-vă vârful degetului arătător deasupra locului unde se în­tâl­nesc maxilarele, și faceți mici mișcări circulare, în direcția urechii.

* Pe ceafă. Frământați pielea de la baza craniu­lui cu trei degete, de-a lungul și între cele două ten­doane. Coborați în­spre spate, aplecând ușor capul.

* Cu degetele întrepătrunse, așe­zați-vă pal­me­le în jurul cefei și trageți în jos, opu­nând rezis­tență cu capul.

Relaxare

Fiecare are teh­nica lui de rela­xare. Unii se în­tind pe pat într-un loc liniștit și fac respi­ra­ții totale, por­nind din ab­domen, alții sunt adep­ții antre­na­men­tului autogen sau al vi­zualizării. Toate tehnicile aces­tea au fost pre­zen­tate în revista „Formula AS” și depinde de dvs. să o alegeți pe cea care vi se potrivește mai bine. A­plicați-o imediat ce durerea se in­sta­lează.

Somn suficient

Faceți tot ce puteți pen­tru a dormi profund și sufi­cient. Alegeți sal­tele mai de­grabă tari decât moi, cear­ceafuri de fibre naturale, per­ne joase. Aerisiți bine ca­mera și opriți peste noap­te caloriferul.

Remedii cu plante

Uleiuri aromate de lavandă și mentă

* Anumite uleiuri esențiale, mai ales cel de la­van­dă, permit atenua­rea ten­­siunilor interioare și ușu­rarea du­re­­rilor. Masați-vă ușor fruntea și tâm­plele cu ulei aromat de lavandă, apoi întindeți-vă câ­te­va mi­nute și inspi­rați-i mireasma parfu­ma­tă, într-un loc cât mai liniș­tit și întunecat. Cu cât veți ră­mâ­ne mai mult timp cul­cați și veți respira ușor aceste mires­me calmante, cu atât sta­rea de bi­ne va fi mai pro­fundă.

* Completați sau înlocuiți uleiul aromat de la­van­dă cu ulei de mentă. Mirosul ei sti­mulează nervii ce se află la originea durerii, iar men­tolul ate­nuează du­re­rea.

* Umeziți câteva plicuri cu ceai de mentă și apli­cați-le pe frunte și pe pleoa­pe 5 minute.

Ceaiuri

* Ghimbirul posedă virtuți anti-inflamatoare, fiind considerat un re­mediu eficient împotriva cefa­le­elor. Puneți o jumătate de linguriță de ghim­bir ras într-un pahar de apă, ames­tecați și beți. Puteți, de ase­­­me­nea, să vărsați o cană de apă clocotită peste o lin­guriță de ghimbir ras. Lă­sați să se răcească și beți. Ghimbirul este eficient și în caz de migrene, poate pentru că ac­ționează asupra prostaglandinelor, hor­mo­nii impli­cați în inflamații. În plus, această plantă cal­­mează și transpirațiile care acompaniază, adesea, migre­nele.

* Rozmarinul blochează amplificarea durerii de cap. Turnați o cană de apă clocotită peste o linguriță de rozmarin uscat. Lăsați să se infuzeze 10 minute, strecurați și beți.

* Ceaiul negru. Combinat cu câteva cuișoare aro­mate pisate, face să treacă orice durere de cap. Cea­iul negru conține cofeină, iar cuișoarele au însu­șiri anti-inflamatoare.

Multă apă

În timpul crizelor de dureri de cap, beți cât mai mul­tă apă plată. Adeseori, deshidratarea e cauza ce­fa­­leelor.

Mai bine să previi decât să vindeci

* Mâncați la intervale re­gulate. O cădere a gli­ce­miei – du­pă ce stai multă vre­me ne­mâncat, de exem­plu – poa­te fi la originea unei dureri de cap.

* Consacrați cel puțin 30 de mi­nute pe zi mersului pe jos, cu bi­ci­cle­ta, înotului sau altei forme de exer­­cițiu fizic. Mișcarea este un ex­ce­lent antistres, deci și anti-durere de cap.

* Încercați să lup­tați zilnic cu stresul, prac­ti­când relaxarea.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian
ro_RORomanian