Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

„Am doar 25 de ani, dar memoria nu mă ajută deloc” (Răspuns pentru CORINA – Arad, F. AS nr. 1523)

Foto: Shutterstock

Răspunsul la problema dvs. se poate regăsi în dictonul latin din antichitate: „Minte sănătoasă în corp sănătos!”. Un corp care beneficiază din timp de o dietă echilibrată, cu nutrienți esențiali din toate categoriile, va avea neuronii protejați și bine hrăniți, cu o structură/memorie bună și optimi­zarea funcționării rețelei neuronale, în ciuda fac­torilor dăunători (stres, înaintarea în vârstă etc.).

Cereți sfatul medicului, citiți cu atenție pros­pectele, pentru a folosi corect următoarele supli­mente alimentare, 1-3 luni, apoi pauză de 7 zile:

* Vitaminele. Acidul folic. Colina. Earl Mindell „Biblia vitaminelor”, alți spe­cialiști, au precizat că vitaminele B complex (B1-B12) și „rudele” care se regăsesc tot în B complex: acidul folic (B9), Co­lina, Biotina (B7), Inozitolul, previn declinul cogni­tiv, pierderea memoriei și boala Alzheimer. În spe­cial, vitaminele B12, B9 (acidul folic), B6 previn sau încetinesc pierderea memoriei. Colina reușește să pătrundă direct în celulele creierului, unde pro­duce o substanță care stimulează memoria și pre­vine boala Alzheimer.

* B12, injectabil în mușchi, 100 mcg, o injecție o dată pe lună, timp îndelungat, până la valorile normale la analizele de laborator. B12 acționează în prezența calciului, magneziului, a celorlalte B-uri, a acidului folic, a vitaminei A, C, E. Vitamina C, folosită exagerat, eli­mină din organism B12 și Acidul folic. Carența de B12 duce la pierderea memoriei.

* Eurovita, „Magneziu B com­plex”, 1 tabletă la 2-3 zile (1-3 luni).

* Vitamax, 1 tabletă pe zi, con­ține 34 de vitami­ne, aminoacizi, mi­nerale, Ginseng, polen, lăptișor de matcă, lecitină, care sunt bene­fice corpului, creierului/memoriei. Pentru durată, cereți sfatul farma­cis­tului.

* Multivitamine cu multimine­rale (vezi Colina), 1 tabletă pe zi, în special primăvara și toamna.

* Aminoacizii. Earl Mindell precizează că aminoacizii sunt frag­mente de proteine, „cărămizile pro­teinelor”, fiind mai importanți decât pro­teinele în sine. Aminoacizii asi­gură în corp o varietate de funcții meta­bo­lice, intră în compoziția neu­­ro­trans­mi­țătorilor din creier, fiind esențiali pentru a­ten­­­ție, me­mo­rie. Dacă un singur ami­­noacid lipsește sau este insu­fi­cient, atunci eficacitatea tutu­ror celorlalți va fi pro­por­țional redusă. Din cei 22 de ami­noacizi, 9 sunt esen­țiali, for­mând proteinele complete. Protei­nele incomplete nu conțin toți ami­noacizii, fiind necesa­r un aport de proteine complete. Pentru creier, 14 aminoacizi acționează în mod activ.

* Cebrium, Viena (farmacie), conține 14 ami­noacizi (care intră în componența neurotrans­mițătorilor) și susține me­mo­ria – 1 ta­bletă pe zi, dimi­neața (fără a consuma proteine), doar 10 zile din fiecare lună, până la re­venirea stării de sănătate. Pentru seniori, pe termen lung.

* Acizii grași, Omega 3

Omega 3 – uleiul de pește, tablete, menține funcția normală a creierului.

Lysi – „Ulei din ficat de cod”, Islanda, 1 pastilă pe zi. (Sau Gold Krill.) Pentru durată, cereți sfatul farmacistului. Omega 3 se regăsește în cod, ma­crou, somon, hering (la cuptor/grătar).

* Dieta

DA: Proteine complete: carne, în special pește, ouă, lapte, brânză. Proteine incomplete: nuci, se­mințe, fasole boabe, mazăre, migdale (trebuie com­pletate cu brânză, ouă etc.), cereale (orz, orez). Le­gume, fructe de sezon, salate de tot felul, sucuri na­turale preparate cu Nutri Bulett, pentru a conține fibre: morcovi + mere + portocale + nuci; sfeclă + mere + migdale + citrice; mere + pere + pătrunjel (B12); mere + țelină + citrice + spanac etc.

Crudități: conopidă (Colină, B6, potasiu), gulii (calciu), curmale (B6); nuci (800 g nuci tăiate, aco­perite cu miere, 10 zile la macerat – câte o linguriță de trei ori pe zi), semințe, susan, alune, migdale, mie­re în ceai, propolis (tinctură 20-30 picături în ceai), o linguriță cu polen sub limbă, ciocolată nea­gră – 2-3 cuburi, cacao cu lapte/mo­derat.

NU: carne grasă, mezeluri, zahăr, produse de panificație/cofetărie; alimente cu E-uri, coloranți.

* Doctor în medicină Fritz Geiger, „Rețete de să­nătate”, recomandă pentru memorie scăzută: Ven­trilică – 20 g, rizomi de Obligeană – 20 g, Roiniță – 20 g, Rozmarin – 20 g, flori de Păducel    – 20 g, Pelin – 20 g. Ingredientele se amestecă. Se fierb 3 lingurițe de amestec, cu 3 căni de apă, 5-10 minute, se beau 3 căni cu ceai cald pe zi, timp înde­lungat.

* Rămâneți activă fizic și intelectual: citiți mult, zilnic; învățați cuvinte în limbi străine, ascul­tați muzică.

* Boala Alzheimer. Se instalează, în cele mai multe cazuri, în jurul vârstei de 65-85 ani, cu de­gra­darea ireversibilă a creierului, cu tulburări grave de memorie curentă, dezorientare în timp și spațiu, tulburări de mers și de limbaj, dificultăți în folosi­rea obiectelor personale, în recunoașterea membri­lor de familie. Ca urmare a deteriorării rețelei cone­xiu­nilor din creier, legăturile „se rup”, afectând func­țiile cognitive. Un medic japonez a precizat următoa­rele:

a) Semnele prevestitoare pentru Alzheimer: Deși nu există probleme ortopedice, pașii sunt scurți, târâți; mersul este dezechilibrat, instabil; merge fără o țintă oarecare, are ne­voie de aju­torul familiei pentru a se îmbrăca etc. – uită lucruri curente, de bază (unde locuiește).

b) Observarea din timp

– Cât timp mersul este nor­mal, nu s-au dete­riorat rețelele cognitive. Când apare un mers dez­echi­librat, pericolul este de 50%. Test: să meargă pe o linie marcată, dreaptă, fără a merge în zig-zag.

– Până când există capacitatea de-a face simultan două lucruri di­ferite, nu există pericol de Alzhei­mer. De exemplu: în timp ce merge, să spună care este a doua literă dintr-un cuvânt. Cu ochii în­chiși, să-și poată atinge cu degetul vârful nasului.

– La indicația medicului, un exa­­men RMN lămurește starea de sănătate.

c) Măsuri de prevenire:

– Tratarea colesterolului mărit (valo­rile peste 250 cresc de trei ori ris­cul de Alzheimer) și al hiperten­siunii (microhemoragiile la creier duc la „ruperea” rețelei conexiu­nilor neuronilor din creier).

– Protejarea capilarelor vene­lor. Acestea se refac prin mers rapid de trei ori pe săptămână, să­rind pe loc 5-10 minute, mers pe vârfuri și călcâie.

– Alimentație echilibrată, cu nu­trienți esențiali pentru corp și creier, fără a abuza de alimente.

– Mișcare, activitate susținută intelectual (citit, jocuri care stimulează mintea, memoria).

Ați întrebat dacă un tânăr de 25 de ani poate face Alzheimer. Răspunsul este concluzia celor de mai sus: nici tinerii de 25 de ani, nici seniorii de 65-85 de ani nu vor fi în pericol să facă Alzheimer, dacă preventiv vor avea o dietă echilibrată cu nu­trienții de bază pentru corp și creier, dacă rămân activi fizic și în special intelectual, dacă țin cont de sfaturile de mai sus sau ale medicilor specialiști.

Multă sănătate,

M. M. – Cluj-Napoca

„Sufăr de chist hidatic recidivant” (Răspuns pentru CORINA D. – Buzău, F. AS nr. 1535)

Aș dori să împărtășesc din experiența pe care am avut-o cu privire la chistul hidatic recidivant, ca răspuns pentru doamna Corina D. din Buzău. Responsabil de formarea chistului hidatic este parazitul Echinococcus Granulosus. Menționez că am trecut și eu prin această situație, de patru ori. Tratamentul constă în administrarea pe cale orală de Albendazol și protectoare hepatice. Schema de tratament mi-a fost prescrisă de medicii de la secția de parazitologie a spitalului Colentina din București. Îi recomand doamnei Corina să ajungă la medicii respectivi, pentru că sunt profesioniști în acest domeniu și-și fac bine treaba. Doamna Corina nu trebuie să amâne prea mult, pentru că schema de tratament nu rezolvă problema, dacă chistul hidatic depășește o anumită dimensiune.

Nu știu de ce în urma intervenției chirurgicale nu i s-a recomandat și tratamentul mai sus amintit. Se recomandă aproximativ trei cure, cu pauză de două săptămâni. O cură durează 28 zile.

Multă sănătate!

T.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian
ro_RORomanian