Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

„Remembrance” – invitație la nuntă

Români care au reușit

Poate hotărî un simplu petic de hârtie dacă te duci sau nu la o nuntă? După ce am văzut invitațiile realizate de Emilia Florea, o tânără din județul Neamț, înclin să cred că da. Sub brandul ­Remembrance, ea creează, de doi ani, invitații la nuntă cu design îndrăzneț, cărora nu le poți rezista •

Afacere cu bani de la părinți

Emilia Florea

La finalul studenției clujene, Emilia Florea s-a gândit că dacă va demara o mică afacere, se va descurca ușor și rapid. Pentru asta, avea nevoie de bani. Crease deja, cu un an înainte, primul model de invitație la nuntă, în format digital, dar, luni la rând, n-a primit nicio comandă. „Primele modele le creasem în Iulie, dar abia în Septembrie au început să vină primele comenzi. În Octombrie, am creat un model de invitație tip pașaport și, pe ­tik-tok, s-a viralizat foarte tare. Aveam atât de multe vizualizări, încât mireasa m-a rugat să șterg modelul, ca să nu afle invitații ei de eveniment, înainte de a apuca să le înmâneze invitațiile printate. Unde sunt acum am ajuns datorită tik-tok”, povestește Emilia Florea.

În 2023, a pornit afacerea cu bani împrumutați de la părinți și de la un prieten. La început, nu avea mai mult de două-trei comenzi pe săptămână, acum a ajuns să le programeze, pentru că o copleșesc. „Inițial, tot ce cre­am în apartamentul închiriat din Cluj printam în oraș, la prețuri nu foarte mici. Îmi amintesc prima comandă, din care am câștigat mai puțin de 50 de bani/bucată. Am făcut totul manual și a fost traumatizant, pentru că, deși invitația costa doar doi lei, clienta a fost mai greu de mulțumit decât îmi e acum să-i mulțumesc pe cei care comandă invitații de la zece lei în sus”.

Biroul și atelierul Remembrance se află acum în curtea casei familiei Florea, în satul Poieni, comuna Piatra Șoimului, județul Neamț. „La un moment dat, părinții mă tot chemau acasă, dar nu mă simțeam pregătită să mă întorc la țară. La Cluj, am avut o perioadă lungă în care doar am muncit, m-am izolat și mi-am dat seama că nu e în regulă, că trebuie    să am o viață și în afara muncii. Și, pentru că ajunsesem să nu mai suport Clujul, m-am întors cu bucurie acasă. Aici pot să ies în curte, în grădină, merg până la bunica, nu sunt singură în casă, e altceva”.

Dar de unde ți-a venit ideea de a crea invitații?

Am fost artistă de mică, la liceu am făcut ­design grafic, apoi am lucrat coperte de cărți, revista școlii, reviste studențești, făceam design grafic și la proiectele de voluntariat la care participam. Mulți mă întreabă de ce anume e nevoie ca să poată face și ei ce fac eu. E nevoie de talent, de ochi de artist, să fie armonios ceea ce faci, partea de dat din mâini, de după creație, e cea mai ușoară. Eu nu fac doar să printez creații ale altora, ci le creez pe ale mele.

Cel mai bun partener: tik-tok

Cum interacționezi cu clienții?

Eleganță la superlativ

Doar online, prin mesaje. Am un site, remembrance.ro, iar la micul chestionar existent acolo, majoritatea clienților au răspuns că au auzit de mine de pe tik-tok, de aceea, acesta rămâne instrumentul meu favorit de promovare. Am peste 29 de mii de urmăritori și încerc să postez cât de des pot. Oamenii apreciază, avem o comunitate de trei mii de fete care lucrează în acest domeniu, cu care împărtășesc experiențe și informații.

Cum se explică succesul unei afaceri cu… invitații la nuntă?

Sunt mulți creatori talentați, mulți sub ce fac eu, mulți peste, dar fiecare client alege după propriile dorințe și criterii. Oamenii aleg creațiile mele pentru că eu nu copiez de la nimeni, eu chiar dau tonul unui stil, chiar dacă asta sună lipsit de modestie. De multe ori, după ce am postat eu, au apărut aceleași modele, copiate de alții, pentru că, după ce postez eu, se cer acele modele. Când am creat eu invitațiile-pașaport nu le făcea nimeni, acum sunt mulți care le fac. Când scot un model, nu mă uit ce au făcut alții, ci ce mi-ar plăcea mie să văd. Așa creez, desenez, fac probe de printat. De-aici cred că vine succesul meu.

Ai avut și comenzi de modele mai ciudate?

Da, dar le refuz, pentru că eu vreau ca orice model să-mi facă cinste, să fiu mândră, să mă reprezinte și să îmi placă. Nu lucrez la modele pe care nu mi-ar place să le am la propria mea nuntă. Nu accept să fac invitații amuzante, eu merg pe clasic, pe elegant.

„Bună ziua! Vrem ceva, dar nu știm ce!”

Care a fost cea mai provocatoare comandă?

Invitașie ziar

Se spune că ultima creație ți-e cea mai dragă. Sunt doar câteva luni de când am lansat invitația tip ziar. Are dimensiunile unui ziar real, exact ideea pe care mi-o doream, și am avut deja câteva comenzi.

Provocare a fost și o nuntă în a doua zi de Crăciun, anul trecut. Mirii își doreau invitații cu florile-Crăciunului, dar să nu fie o tematică de Crăciun. A fost interesant, am lucrat cu elemente florale, cu crăciunițe roșii, am adăugat catifea. Era un model complex, cu plicul exterior făcut din material textil. Și totul a pornit de la „Bună ziua! Vrem ceva, dar nu știm ce!”. Interesantă a fost și invitația tip carte de tarot. Îmi plac provocările, iar faptul că unele comenzi devin repetitive înseamnă că oamenilor le plac modelele propuse.

Toate modelele create de mine se pot vedea pe site, amănuntele și orice personalizare le discutăm prin mesaje pe whatsapp, ca nu cumva, doar discutând, să-mi scape vreun amănunt din ce-și doresc mirii. La telefon vorbim doar inițial, ca să stabilim ce vor, apoi ei îmi scriu toate detaliile pe mesaj. În catalogul de pe site sunt postate inclusiv prețurile pentru fiecare model.

Campionii nunților – oșenii

Îți mai amintești care a fost cea mai mare comandă pe care ai primit-o?

Pașaport spre o viață în doi

Comenzile din Țara Oașului sunt întotdeauna impresionante, pentru că nimeni nu face nunți cum fac ei. Pe lângă că fac nunți uriașe, cu sute de invitați, fac și comenzi pe măsură și nu se uită niciodată la costuri. Aleg mereu cele mai scumpe și cele mai rafinate modele.

A fost mare investiția pe care ai făcut-o în afacerea ta?

Tot ce am făcut, am făcut reinvestind câștigurile și cu ajutorul părinților. Mulți mă întreabă de investiția inițială, dar nu știu cât a fost. Am plecat cu câțiva lei la o imprimantă din oraș, să printez invitațiile. Firma am înființat-o în 2023. Acum, cifra de afaceri e de 50.000 euro, n-am atins cota de TVA. Sunt invitațiile pe care le realizez, dar am și partea de comercializare de lucruri necesare altor creatori de invitații, respectiv carton, plicuri, capse, panglici, ș.a.m.d., tot ceea ce folosesc și eu.

Ce planuri de viitor ai?

Nuntă de Crăciu

Încerc să mă dezvolt și pe partea de online, că acolo ne îndreptăm toți. În România, încă mai comandă lumea invitații fizice. Mai ales la țară, în zone unde ai invitați trecuți de 30 de ani, aceștia preferă invitațiile clasice, pe hârtie și în plic. Pe lângă toate astea, mai țin și un curs de „design-invitații” și plănuiesc să dezvolt și partea asta, pentru că am solicitări, de nu le fac față și nu pot sta să răspund fiecăreia în parte. Vreau să fac ceva de calitate, mai ales că nu este nimic de acest gen în România.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.