Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

Campanie electorală, pe banii bucureștenilor

Încă una „marca Gabriela Firea”! Recenta rectificare bugetară operată de Primăria Municipiului București a scos la iveală un capitol-surpriză de cheltuieli la Adminis­trația Spitalelor din Ca­pitală. Pe lângă Re­pa­rații curente, Medica­mente și materiale sa­nitare, Dezinfectanți și altele de felul acesta, apa­re și dome­niul Reclamă și pu­bli­citate! Și nu ori­cum, ci cu un buget alo­cat de 5 mi­lioane de lei, adică ceva mai bine de 1 milion de euro! Ce alt­ceva mai cu rost se putea face de ba­nii aceștia, nu are nici un rost să chib­zuim acum. Un milion de euro sunt bani se­rioși, mai ales pentru o insti­tu­ție aflată, după spusele primăriței în­seși, în pra­gul falimentului. Dar unde merg mi­lioane de lei pe festi­va­luri și specta­co­le care mai de care, merg și 5 milioane pe publicitate. „Publicitate la ce?”, e în­trebarea fi­rească, iar răspunsul e deja pe micile noastre ecrane și pe Inter­net. Pri­mă­ria Municipiului Bucu­rești se laudă, de exemplu, cu spitalele pe care le mo­­­der­nizează. Or, cum ara­tă spi­talele din București, pe dinăuntru și pe dina­fară, o știm prea bine. Și chiar da­că unele s-au mai reparat și moder­nizat (pe banii noștri, desigur) asta e o ches­tiune ce ține de norma­litate, pe de o parte, și de fișa postului edililor ora­șu­lui, pe de altă parte. Și-apoi, cum să te lauzi cu ceva ce este NOR­MAL să faci, care intră în atri­buția ta de primar?

De fapt, ideea e alta. Campania elec­torală pentru alegerile locale bate la ușă. Așa că aceste reclame sunt, de fapt, campanie electorală mascată pen­tru primărița Gabriela Firea, care, pe ultima sută de metri, vrea să ne con­­vingă, pe banii noștri, cât de mul­te s-au făcut în București! Unde mai pui că, plasați cum trebuie, banii a­ceș­­tia mai ung o rotiță a sistemului, mai câș­tigă bunăvoința unora, mai cumpără simpatia altora… „Win-win situation”, spun englezii. Câștigă, adi­­că, toată lumea. Toată lumea, mai pu­țin bucu­reș­tenii, care plătesc nota. Și care, dacă au probleme de sănătate, merg în spitalele din oraș să se tra­te­ze, nu în lumea idealizată, frumos co­lorată, din reclamele plătite la tele­vi­zor și pe Internet de Primăria Muni­cipiului București. Spitale în care nu de puține ori li se cere să vină pre­gă­tiți cu medicamente și cu materiale sa­nitare de-acasă, că bugetul e mic și nu permite achiziții mai multe. (În pro­­iectul de rectificare bugetară, ba­nii alocați în plus pentru medi­ca­men­te și materiale sanitare sunt de două ori mai puțini decât cei trimiși spre Re­clamă și publicitate.) Așa că, bucu­reșteni, nu schimbați postul TV în timpul pauzelor de publicitate: veți avea ocazia să vedeți în ce oraș mi­nu­nat locuiți…

Ciprian Rus

Jurnalist, trainer şi analist media. A debutat în 1997 şi a activat în presa studenţească până în 2001, după care şi-a continuat activitatea la „Monitorul de Cluj”, unde a fost, pe rând, reporter, editor şi redactor-şef. În 2008, a fost recrutat în cadrul trustului Ringier, ca redactor-şef al publicaţiei „Compact”, apoi ca online content manager al site-ului capital.ro şi ca redactor-şef adjunct al săptămânalului „Capital”. Din 2010 este reporter la săptămânalul „Formula AS”.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian