Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

REȚETE DE SLĂBIT – Oferte de primăvară

Foto: Shutterstock – 3

• Vi se pare că primăvara este departe? Nu tocmai! Temperaturile cresc, lepădarea paltoanelor se apropie, iar dezastrul kilogramelor depu­se în timpul iernii trebuie corectat rapid. Regimurile prezentate în con­tinuare sunt clasice, sigure și cu succes garantat. Cu o condiție: să le țineți! •

Supa de varză

Pentru cei veșnic înfometați

• Se dau jos până la 5 kg în 7 zile. Se poate mânca oricât •

Foto: Dreamstime

Nu rezistați la foame, nu aveți timp și vreți să atin­geți cât mai repede greu­tatea dorită? Supa ma­gică este metoda ideală. Slăbiți până la 5 kg într-o săp­tă­mână, sun­teți permanent sătui, bine dis­puși și plini de energie.

Secretul succesului? Varza stimulează arderea gră­si­milor. Cu cât mănânci mai multă varză, cu-atât slă­bești mai repede și mai mult. Și în plus – este foarte gus­toasă.

Cum arată o săptămână cu supa magică?

* Multe lichide. Începeți dimineața cu un pahar de apă plată și beți pe tot parcursul zilei 2 l, adău­gând la fie­care pa­har zeama unei jumătăți de lă­mâie. Se reco­man­dă, de ase­menea, ceaiurile neîn­dulcite și cafeaua, doar alcoolul fiind tabu.

* Supă de varză pe săturate. Fierbeți din 2 în 2 zile o oală cu supă și țineți-o la frigider. Valabil de dimi­neață până seara: mâncați câte-o farfurie de supă de câte ori vi se face foame. Da­că plecați de-aca­să, puteți s-o lu­ați cu dvs. într-un termos sau s-o pasați și s-o luați într-un recipient mai mic.

* Îndepărtarea mirosului. Da­că vă deranjează mirosul de var­ză, puneți în apa în care o fier­beți câteva picături de oțet și mirosul se dimi­nuează. Din păcate, varza balo­nează, de aceea este bine să beți ceai de mușețel, de ana­son sau de chimen.

* Suprasaturația. Dacă nu mai suportați să mân­cați supa ca atare, pasați-o și beți-o ca pe-o licoare. După câte­va încercări, plăcerea de a mânca supă revine.

Rețetă

Supă de varză

Ingrediente: 6 legături de cea­pă sau 6 cepe obișnuite, o varză nu prea mare, 2 gulii sau o țe­lină, 2 ardei grași, 2 ardei iuți (chiar foarte iuți), 1 borcan de roșii în bulion, sare, piper.

Mod de preparare: Se toacă mărunt toate legu­mele, se pun la fiert acoperite cu apă (nu trebuie să fie foarte multă apă), la început 10 minute pe foc iute, pe urmă timp de două ceasuri să zacă pe foc mic.

Regimul disociat – rapid

Sătui dar slabi

• O combinație efi­cientă mai ales pentru finalul de săptămână. Kilogra­mele se duc fără foame •

Di­socierea este o filosofie care are mulți adepți. Inventatorul aces­tui re­gim, care vindecă și anu­mite boli, a fost William Ho­ward Hay (1866-1940). Prin­ci­piul regimului disociat este ur­mătorul: se disociază albu­mi­nele de hi­drați de carbon, pentru că nu sunt bine dige­rate împreu­nă. Kilo­gra­mele se duc pentru tot­dea­una, iar efec­tele se­cundare sunt pozi­ti­ve: fiecare celu­lă în parte este apro­vizionată cu sub­stan­țe vita­le, iar for­ma fizică, sănătatea și dispoziția sunt ex­ce­lente. Deci: nu combinați nicio­dată hidrații de carbon (pâi­ne, paste făinoase, gă­luște, cartofi, banane etc.) cu al­bumine (carne, me­zeluri, pește, ouă și pro­duse lac­tate). Experții con­sideră că regi­mul disociat stimulează meta­bo­lis­mul, se consumă energie mai multă, nivelul gli­ce­miei rămâne con­stant, iar senzația de foame dis­pare.

Cura cu cartofi

Pentru nostalgici

• Un meniu clasic care vă ajută să slăbiți un kilogram în două zile •

Era regimul îndrăgit de bunicile noastre și, real­men­te, ne ajută să redevenim supli la sfârșit de săp­tă­mână. Începeți de vineri seara cu 4 cartofi fierți + brân­ză de vaci + verdeață + salată de legume crude + ceapă și ustu­roi. În următoarele două zile, mân­cați la micul dejun fructe câte vreți (mai puțin banane). De două ori pe zi, câte 4 cartofi cu garnitură de brânză de vaci + legume + verdeață. De băut: 3 l de ceai, apă minerală, sucuri de legume.

Cura cu proteine

Pentru „fanii” fitness-ului

• 1 kg mai puțin pe zi. Este regimul tip „formula 1” pentru fanii fitness-ului. Arderea gră­si­milor cu proteine și mișcare •

Foto: 123RF

Este o cură rapidă, pen­tru ama­­torii de mișcare și sport, nu­mită și „cura lui Schwarzi” (Ar­nold Schwar­zeneg­ger). Principiul: arderea vi­tală a grăsimilor. Pen­tru aceasta: beți din 4 în 4 ore un amestec cu pro­tei­ne (se gă­sesc la far­macie), con­su­mați multe legu­me și fructe și „răs­fățați-vă” rini­chii cu 3 l de apă pe zi. Și, dacă vă și mișcați, veți reuși să dați jos 1 kg zilnic. Ideal: Nordic Wal­king, adi­că mersul cu pas întins, care stimulează 90% din mușchi pentru ar­de­rea grăsimilor.

Regimul cu 1 kg de fructe

Pentru amatorii de fructe

• Cumul de energie și de vitalitate. 1 kg de fructe pe zi = 1/2 kilogram în minus și umplerea „golurilor” de substanțe vitale •

Este regimul ideal pentru toți cei care nu pot să trăiască fără fructe. Formula este simplă: cine mănân­că 1 kg de fructe pe zi – întregi, sub for­mă de salată sau de sucuri proaspete – pierde 1/2 kg de grăsime. In­ter­calați 2 zile de fructe pe săptămână. Consumați din 2 în 2 ore o porție de fructe sau un pa­har cu suc proaspăt. În total, trebuie să ajungeți la 1 kg de fructe pe zi, dar pot fi și mai multe. Pentru cei care pre­fe­ră legumele, aceeași cură se poa­te face cu legume cru­de, salată de cru­di­tăți și sucuri de le­gu­me proas­pete.

Regimul GLYX

Pentru cei stresați

• Pentru evitarea „capcanei” dul­ciu­rilor. Se mănâncă după tabel – și anume doar alimente care garantează suplețea •

Stresul îngrașă (lucru valabil și pentru frustrare, ne­mulțumire sau supărare). Și ce fac cei care cad în cap­ca­na lui? Se reped să mănânce dulciuri, dar și pâine albă, bis­cuiți, chipsuri etc., ca să-și îmblân­zească starea de spi­rit. Rezultatul? Nivelul insuli­nei crește, iar kilo­gra­mele o iau razna, pentru că grăsimile nu mai pot fi des­compuse. Pentru a putea slăbi, trebuie deci să re­nun­țați la dul­ciuri. Dar ce în­seam­nă GLYX? Este prescurta­rea „indicelului gli­cemic”, care ne ara­tă cât de mult poate să sti­mu­leze un ali­ment creș­terea nivelului glice­miei.

Cum funcționează? În perioa­da în care doriți să slă­biți, con­sumați doar alimente cu GLYX redus (vezi ta­belul care urmea­ză), indiferent în ce can­titate.

* Important: Beți zil­nic 3 l de li­chi­de, din care 1,5 l dimi­neața. În­tărește puterea de concentrare și sti­mulează metabolismul. Cer­ce­tă­to­rii au consta­tat că persoa­nele care beau prea pu­ține lichide se îngrașă cu 1 kg pe an. De preferat: apa minerală plată – ca­re ajută organismul să elimine rezi­duurile – și sucurile de legume și fruc­te (proas­păt stoarse) care acoperă lip­sa substanțelor vitale.

* Mișcați-vă: plimbări, bicicletă, gimnastică etc.

Tabelul GLYX-urilor

GLYX ridicat:

* Produse de panifica­ție: pâi­ne albă, co­vri­gi, pâine de secară, ba­ghe­tă, cornu­ri­ (crois­sant).

* Băuturi: bere, Coca-Co­la, limonadă, sucuri de fruc­te îndulcite.

* Fructe, legume: smo­chine, curma­le, morcovi fierți, dovleac.

* Dulciuri: glucoză, je­leu­ri­ de fructe, zahăr, cio­co­lată, biscuiți cu cio­­colată și simpli.

* Cereale: orez alb, ful­gi, muesli cu adaos de za­hăr.

* Garnituri: cartofi pră­­jiți, piure de cartofi.

GLYX mediu:

* Produse de pani­fi­ca­ție: pâine din grâu (in­tegrală).

* Fructe, legume: sfe­clă ro­șie, porumb, sta­fi­de, a­na­na­s, banane coap­­te, pe­pe­ne galben, caise, kiwi, man­go.

* Dulciuri: dulceață, mie­­re, aluat sfărâmi­cios.

* Cereale: orez cu bob lung, griș alb, orez na­tu­ral, porumb, floricele.

* Garnituri: cartofi fierți, paste fierte moi.

GLYX redus:

* Produse de panifica­ție: tă­râțe, pâine inte­gra­lă de se­cară (graham).

* Băuturi: suc de por­to­cale, de mere, suc proas­păt de fructe (fără za­hăr), lapte de soia, sucuri de legume.

* Fructe, legume: ma­jo­ri­tatea fructelor proas­pete – grape­­­fruit, cireșe, stru­guri, pier­sici, mere, pru­ne, pe­re, caise us­cate. Ma­jo­ri­tatea legumelor și sa­la­telor, mazăre din con­ser­ve, fa­so­le uscată, mor­­covi cruzi, linte, faso­le verde, soia, ciuperci, arahide.

* Dulciuri: ciocolată amă­­ruie, fructoză.

* Cereale: fulgi de ovăz, pas­te făinoase fier­te al den­te, muesli fără zahăr, ore­z nedecorticat, orz.

* Alte alimente: produ­se lac­­tate, carne și pește (slabe), ouă­.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian
ro_RORomanian