Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

Salata de câmp (Fetica)

Foto: Shutterstock

Este originară din zona Mării Mediterane și se găsește la noi în marile magazine. În frunzele de culoare verde închis (de dimensiuni mai mici sau mai mari) se ascunde o fabuloasă compoziție de substanțe nutritive, care protejează sistemul imu­ni­tar, inima și creierul, și care sunt o binefacere pen­tru femeile gravide. În 100 g de salată sunt 35 mg de vita­mina C, cam la fel de mul­tă ca în mandarine sau în coa­căzele roșii. Iar sub culoarea verde a frunzelor se ascunde o cantitate importantă de carotenoide, sub­stanțe vegetale pe care organismul nostru le poa­te folosi direct, pentru limitarea proceselor inflama­torii și oxidante sau a formării celulelor canceroase.

Rețete cu fetică

Dimineața

Salată în straturi, la borcan

Ingrediente (pentru 4 persoane): 3-4 pumni de fetică, 1 ardei gras roșu, 100 g varză roșie, sare, 200 g varză verde, 2 linguri zeamă de lămâie, 6-7 linguri ulei de măsline, 1 ceapă roșie mică, 1 cățel de ustu­roi, 400 g boabe de năut (din conservă), 2 linguri oțet de mere, sare, piper, 300 g jambon afumat.

Mod de preparare: • Se spală salata, se taie bu­că­țele ardeiul roșu, iar varza roșie, curățată, se taie fâșii subțiri și se frământă cu sare. Se curăță varza verde, se rup frunzele bucăți și se frământă 3-4 mi­nute cu 1 lingură de zeamă de lămâie și 1 lingură de ulei. • Se taie ceapa rondele fine, iar cățelul de ustu­roi se taie în două. Se strecoară boabele de năut, se clătesc și se lasă să se scurgă. • Se împart boabele de năut în patru borcane cu în­chidere er­metică și se stropesc cu ulei. Peste ele se pune varza verde și peste varză ardeiul tăiat bucă­țele. • Se amestecă (cu te­lul) 1 lingură de zeamă de lă­mâie cu oțet, sare, piper, 1 priză de za­hăr și uleiul rămas, se încorpo­rează usturoiul presat și se mai condimentează dacă e nevoie. • Se amestecă fetica cu fâșiile de varză roșie și ronde­lele de ceapă și se pune în borcan peste celelalte ingrediente. Se taie jambonul în 4 felii, se așează câte-o felie în fiecare borcan și se stropesc cu sos. Se închid borcanele și se întorc de câteva ori cu gura în jos ca să pătrundă bine sosul. Salata se mănâncă cu baghetă proaspătă, în excursie, la picnic sau la serviciu.

La prânz

Salată cu vitamine

Ingrediente pentru 4 persoane: 400 g fetică, 2-3 cepe verzi, 150 g roșii-cireașă (roșii și galbene), 1 kiwi, 1 banană tare, 2 linguri alune rumenite, 3 lin­guri zeamă de lămâie, 2 linguri zeamă de portocală, 1-2 lingurițe sirop de arțar, 1 lingură oțet balsamic alb, 1 linguriță muștar, sare, piper, 4-5 linguri ulei de măsline.

Mod de preparare: • Se curăță salata, se spală și se zvântă. Ceapa verde curățată și spălată se taie rondele groase de circa 5 mm. Roșiile se spală și se taie în patru sau felii groase. • Se curăță kiwi-ul de coa­jă și se taie felii sub­țiri, la fel și banana, care se amestecă cu 2 linguri cu zeamă de lă­mâie. Alunele rumenite se taie bucăți mai mari. • Se amestecă zea­ma de lă­mâie rămasă cu siropul de arțar, oțetul, muș­ta­rul, uleiul, sare și piper, se încorporează jumă­tate din rondelele de ceapă verde și se mai gustă o dată sosul de sare și piper. • Se pun pe 4 farfurii fetica, roșiile și feliile de kiwi și de banană și se stropesc cu sos. Salata se servește presărată cu restul de ron­dele de ceapă verde și alunele rumenite.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian
ro_RORomanian