Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

Rezistența la pandemie are nevoie de un creier inteligent

Echilibru pentru trup si minte

– Practicate consecvent, urmă­toa­re­le exerciții de echilibru vor avea efec­­te pozitive asupra productivității creierului –

Balans pe un prosop

Foto: Shutterstock

Rulați un șervet de bucă­tărie sau un prosop și așezați-l pe podea. Călcați desculți pe sulul de bumbac și mergeți încet în lungul lui, adu­când cu atenție câte un picior în fața celuilalt. Când ajungeți la capăt, întoar­ceți-vă și porniți înapoi. Pentru cei ce nu se tem de provocări: încer­cați să pășiți pe sulul de prosop cu ochii închiși. Va fi mult mai dificil.

Ridicarea picioarelor în lateral

Mutați-vă toată greutatea corpului pe un singur picior. Pe celălalt ri­dicați-l în lateral, în timp ce depărtați ambele brațe de trunchi, întinzându-le tot lateral, pentru a vă stabiliza postura. Apoi coborâți pi­ciorul. Repetați mișcarea de cinci ori, după care faceți același lucru cu piciorul opus. Dacă la în­ceput vă va fi greu să rămâneți în echilibru, vă puteți sprijini de un perete sau de masă.

În patru labe

Întindeți o saltea de fitness pe podea și așeza­ți-vă pe ea în patru labe. Întindeți brațul stâng în față, iar în același timp ridicați piciorul drept și ți­neți-l întins în spate. Repartizați-vă greutatea cor­pului pe cele două puncte de sprijin: palma dreaptă și genunchiul stâng. Mențineți poziția, atât cât pu­teți. Pe umă reluați exercițiul cu celălalt braț și celălalt picior.

Rotații cu picioarele

La acest exercițiu, fixarea privirii într-un punct din încăpere vă va fi de ajutor. Sprijiniți mâinile pe șolduri sau întindeți brațele în lateral. Stând cu spatele drept, îndoiți un picior în față, astfel încât genunchiul să se ridice cam la înălțimea șoldului. Apoi des­crieți cercuri în aer cu laba piciorului. Re­petați exercițiul cu pi­ciorul opus.

Pas de uriaș

Faceți un pas mare, aducând un picior cât mai mult înainte. Coborâți bazinul, până când piciorul din față se îndoaie și formează un unghi drept. Important: genunchiul nu trebuie să ajungă prea departe, deasupra degetelor sau chiar dincolo de ele. Puneți mâi­nile în șolduri sau în­tindeți brațele în lateral. Balansați ușor corpul în sus și în jos. Apoi schim­bați pi­ciorul.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian
ro_RORomanian