Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

O afacere inspirată: Păpușenia

Ursitoarele au vrut altceva

Ionela, în atelier

Întâi de toate, mi-a atras atenția numele, ghi­duș și vesel: „Păpușenia”! Din fotografiile pu­bli­­ca­te pe site, deschid ochii mari și expresivi niș­te păpuși zâmbitoare și colorate, purtând me­saje duioase „tatuate” pe piept, pe rochie, pe papucei…

„Păpușenia e un copil născut în pandemie. Poate dacă nu ar fi existat această pandemie, nici Păpușenia nu ar fi existat”, spune Ionela Dobrin, din Târgoviște. Și ea, și soțul ei acti­vaseră înainte de pandemie în domeniul artistic, dar, cum ușile acestea s-au închis de mai bine de un an, trebuiau să găsească o soluție de su­pra­viețuire. Obiectele făcute de mână, perso­na­lizate, sentimentul că tu ești singurul posesor al lor, i-au plăcut mereu Ionelei. „Vroiam de mult să facem ceva personalizat, nu ne gândiserăm la păpuși, dar, tot căutând și documentându-ne, am decis să mergem pe această variantă”.

De bine, despre pandemie

Ionela s-a învârtit mereu în lumea artistică, în­că din liceu, fiind voluntar la petrecerile pen­tru copii, îmbrăcând haina câte unui personaj din filmele sau desenele animate preferate de cei mici. Apoi, timp de zece ani, a condus o „trupă de ursitoare”, la botezuri. „Nu știu dacă mi-am dorit neapărat să fac toate astea; lucrurile au venit de la sine, a fost ca un curent care m-a tot împins spre această zonă artistică și aici am rămas. Se pare că asta știu să fac cel mai bine și, în plus, chiar îmi place tare mult”, spune Io­ne­la. Vor­bește repede, ușor cântat. Are un tonus vesel, ghiduș, cu siguranță exer­sat și șlefuit în anii de lucru cu cei mici.

„Când a început pandemia, eu m-am bucurat, pentru că am avut o lună în­treagă în care am pu­tut să stau în­tinsă pe un șezlong și să citesc cât în­ca­pe, să scap din nebunia în care, altfel, eram prinsă mereu. Nu este un lucru bun această pandemie, dar sunt convinsă că dacă nu s-ar fi întâmplat, nici aceste schimbări ma­jore din viața noastră nu ar fi avut loc”.

Dar de unde numele acesta haios, Păpu­șenia? „Ideea numelui a fost a soțului meu, dar nu gândim Păpușenia ca pe o păpușă, ca pe un personaj singular, ci ca pe o lume plină de pă­puși, pe care sper să o facem cât mai cunos­cută”.

Mihai Dobrin a absolvit Teologia, dar nu a devenit preot. Are un master în istorie, iar pauza în activitate cauzată de pandemie i-a oferit șansa de a o lua de la început. El se ocupă de par­tea adminis­tra­tivă a afacerii, de fur­nizori, de acte, de pro­iec­tarea pe cal­culator a cerințelor venite din par­tea clienților.

„În forma lor brută, păpușile sunt produse în străinătate. A fost un pro­ces care a durat câteva săptămâni, până am stabilit o colaborare cu pro­ducătorii, pentru că trebuia să ținem cont de cât durează și costă trans­por­tul de păpuși, până să ajungă la noi, care e prețul unei păpuși, ca să fie vandabil în forma finală pe care i-o dădeam noi, care e target-ul vânză­rilor zilnice, dar și cărei categorii de clienți ne adresăm. Am început cu pași mici, am coman­dat o cantitate foarte mică de păpuși, fără să ne așteptăm nici­decum la succesul pe care am ajuns să-l avem acum. Toată povestea asta a în­ceput în 15 de­cembrie 2020. Atunci s-a năs­cut Pă­pu­șenia”, spu­ne Mihai Dobrin.

Când au a­les pro­ducă­to­rul de păpuși, au testat mai mul­te va­rian­te. „Ne inte­re­sa calitatea lor, din ce ma­te­riale sunt fă­cu­te, dacă se pot spăla sau nu, di­men­siu­nile, a­poi mo­dul în ca­re se comportă du­­pă ce noi le coafăm și le îm­brăcăm. Pă­­pu­și­le sunt din­tr-un pluș fin, și de a­ceea am a­les hai­ne de ca­ti­fea, un ma­te­rial scump, pe care să scri­-em me­saje. Si­gur, pu­team opta pen­tru un ma­terial mai ieftin de­cât aceas­tă ca­­tifea, dar ne-am dorit produse de calitate, de care clientul să fie mulțumit. Nu ni s-a întâm­plat până acum să ne reproșeze cineva lipsa calității unui produs”, spune zâmbind Ionela.

Catifea, rucsăcenii și perne

Mihai Dobrin

– De ce ați ales păpușile de cârpă?

– Inițial, ne-am gândit la păpuși pentru nou-născuți, i-am vizat drept clienți pe proaspeții pă­rinți sau pe cei care voiau să facă un cadou unui nou-născut. Asta însemna că produsul tre­buie să fie moale, pufos, să poată fi spălat și să nu se decoloreze. Avem mai multe tipuri de pă­puși, pentru diverse categorii de vârstă. Sunt unele care au părți ce se pot desprinde, au părul din fir de tricotat și, evident, pe acestea nu le putem recomanda pentru un bebeluș. Al doilea motiv pentru care am optat pentru păpușile de cârpă este acela că personalizarea păpușii – hainele, coafura – nu se poate face pe păpuși din plastic sau porțelan.

– Pernele personalizate sunt un alt produs de succes al vostru. Ce le diferențiază de miile de perne existente în magazine?

– Când am în­ceput afacerea, am scris pe o hârtie toa­te sărbă­torile mari ale anului și m-am gândit ce aș cum­pă­ra pentru cei dragi, pentru care sunt me­reu în căutare de da­ruri. O păpușă im­presionează și adu­ce zâmbete pe fața tuturor, iar pernele pot fi pentru toți, de la mici la mari. „Per­na veseliei” e foarte frumoasă, „perna cu paiete” e foarte ju­că­ușă și poate fi dăruită la ce­rerea în căsătorie, cu întrebarea potrivită. La noi, ideile nu au li­mite. Am inscripționat o pă­pușă: „Cea mai bună șefă”, care bănuiesc că a fost dăruită cu ocazia pensionării, așadar, a face o bucurie printr-un cadou inedit, perso­na­lizat, e un gest care nu are limită de vârstă. Avem două păpu­șele, fată și băiat, absolvenți, care pot fi inscrip­ționate de la absolvirea grădiniței până la cea a școlii, a liceului sau a facultății.

Ionela și Mihai Dobrin din Târgoviște sunt tineri și entuziaști. Recunosc că sunt work-aho­lici, dar nu li se pare greu, în ceea ce fac, de­cât faptul că anumiți clienți nu au răbdare, deși orice comandă făcută pe site a doua zi e deja predată firmei de curierat. Iar ceea ce-i întris­tează și nu reușesc nicidecum să înțeleagă e mo­tivul pentru care unii oameni nu-și ridică co­menzile. „Fiind personalizată, n-ai cum să dai acea comandă altcuiva. Noi le confirmăm pre­luarea comenzii prin mesaje, nu ne spun că nu o mai vor, doar ne trezim că ne-o aduce cu­rie­rul înapoi. Or, asta e tare frustrant și trist, căci investiția în acel obiect și în serviciile de cu­rierat refuzate devin o pierdere a noastră, și nu doar din punct de vedere finan­ciar”, afirmă Ionela. Păpușenia nu creează doar păpuși, ci și bucu­rie în stare pură. Cum să o retur­nezi?

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian