– Renumitul Festival de Film de la Veneția s-a înclinat în fața feminității și-a eleganței. Covorul roșu a fost dominat de actrițe, bărbații mulțumindu-se mai degrabă cu rolul de însoțitori –
La Festivalul din Veneția se creează cel mai frumos ambuteiaj din lume. El se formează pe canalul din fața „Hotelului Excelsior”. Este un ambuteiaj format din câteva zeci de taxiuri de apă, confecționate din lemn nobil, bine lustruit. Penelope Cruz și Kristen Stewart, Hellen Mirren și Kirsten Dunst, precum și toate celelalte vedete care au participat la cel mai vechi festival de film din lume, au avut parte de el. Un veritabil spectacol pe apă, cu femei superbe și elegante, așteptând să fie duse la Lido, locul unde se află cinematografele bienalei de film. O imagine fastuoasă și expresivă pentru starea filmului internațional.
O priveliște încă și mai interesantă decât ambuteiajul este coborârea din bărci și revenirea în ele. Un mic festival în sine, chiar mai palpitant decât unele filme! Aranjate la patru ace, divele cinematografiei coboară cu o grație divină, iar fiecare pas este gândit cu grijă, astfel încât să nu calce pe de lături. Sunt niște imagini ca scoase dintr-o revistă de modă, iar asta nu este deloc întâmplător.
În timpul marelui festival, Veneția este cel mai elegant oraș din lume. Cannes abia dacă poate ține pasul, iar Berlinul, cu șicul său de inspirație stradală, nici atât. Veneția, cetatea dogilor și palatelor fastuoase, reprezintă, în schimb, 1000 de ani de eleganță. Chiar dacă unele dintre mândrele fațade sunt jupuite și atacate de igrasie, grandoarea orașului, cu canalele și turlele lui aurite și cu magnifica piață San Marco, pare imuabilă. Nicăieri altundeva zeițele cinematografiei nu par mai demne de adorație.
„Iubim frumusețea și o celebrăm”, spune Alberto Barbera, directorul bienalei. „Aceasta este cultura noastră. Iar anul acesta, omagiul nostru e îndreptat, în mod special, spre femei”. Femeile sunt mai prezente ca niciodată nu doar pe ecran, ci și în spatele camerei. Regizoarea Jane Campion și-a adus noul film la Veneția, iar vedeta de cinema Maggie Gyllenhaal și-a făcut, și ea, debutul regizoral. Iar toate acestea creează mai mult decât artă cinematografică, femeile sunt, de asemenea, ambasadoare ale frumuseții și ale luxului. În aceste condiții, nu este de mirare că producătorul parizian de bijuterii Cartier s-a implicat foarte mult în calitatea sa de sponsor principal al festivalului. În cinstea celor șapte ani de parteneriat care au trecut până acum, a reconstruit terasa de pe acoperișul Hotelului „Gritti Palace”, pentru a organiza aici un cocktail. În același timp, „Armani Beauty” a lansat invitații în Sala Strucchi a Hotelului „Excelsior”. Yves Saint Laurent a organizat cina de dinaintea festivalului, în Palazzo Grassi și a decorat gardul care împrejmuiește Santa Maria della Salute, așezând de-a curmezișul inițialele sale, care rivalizează în înălțime cu biserica. Chanel, care a fost odinioară marca preferată a Prințesei Diana, s-a ocupat acum de costumele pentru „Spencer”, filmul despre Lady Di, cu Kristen Steward în rol principal. După premieră, petre-cerea a avut loc la „Harry’s Bar”. S-a ajuns, desigur, cu barca, mai precis, cu multe ambarcațiuni. Din acest motiv, în seara aceea s-a produs de două ori cel mai frumos ambuteiaj din lume, fără ca cineva să se supere. De ce ar fi făcut-o? Nu oriunde există, ca la Veneția, atâtea oportunități de a urca și a coborî, în culmea gloriei și a eleganței.