Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

Vești bune despre România

• Anul 2024 a început la turație mare, cu performanțe în domenii dintre cele mai diverse. Campania electorală bate la ușă, iar edilii trag tare să demonstreze că nu au stat degeaba în ultimii 4 ani… •

Clujul, în Top 10 cele mai sigure locuri din Europa

Cinci orașe se află în topul celor mai sigure locuri din Europa în care să trăiești, să călătorești sau să te muți cu serviciul. Haga (Țările de Jos) este cel mai sigur oraș din Europa, urmat de Berna, capitala Elveției, și Mün­chen, capitala Bavariei. În Top 10, mai regăsim Ljubljana, Zagreb, Eind­hoven și Clujul, primul oraș din România care intră în acest top se­lect! Aflat pe locul 31, Bucureștiul depășește la capitolul siguranță capi­ta­le precum Lisabona, Oslo, Viena sau Londra. Unul dintre cei mai im­por­tanți indicatori ai siguranței unui oraș este rata criminalității. Acci­den­tele rutiere sunt un alt factor luat în calcul, la fel ca siguranța publică.

Un nou terminal pe Aeroportul Internațional Iași

Lucrările la Terminalul 4 al Aeroportului In­ter­național din Iași s-au terminat, iar acesta va pu­tea fi utilizat de pasageri din primăvara acestui an. După investiții de peste 90 de milioane euro, Ter­mi­­nalul T4 are o suprafaţă de aproximativ 30.000 de metri pătraţi, de peste zece ori mai mare decât actualul terminal T3. Terminalul T4 este proiectat pentru a putea transporta 3,3 milioane de pasageri anual şi aproape o mie de pasageri pe oră, în perioadele de vârf, şi va deservi zborurile internaţionale. Numărul pasagerilor care au călătorit anul trecut pe Aeroportul Iași a fost de 2,33 milioane, traficul fiind în creștere cu 52% față de anul 2022 și cu 78% față de 2019.

30 de troleibuze noi pe străzile din București

Noile troleibuze Solaris Trollino au ieșit zilele trecute pe străzile din București. De pe 19 Februarie 2024, alte 9 vehicule noi ur­mea­ză să fie introduse în circulație. Deoa­re­ce troleibuzele au o autonomie de 20 de kilometri, ele vor putea circula pe tronsoane unde nu există rețea electrică. Primarul general Nicușor Dan susține că până la data de 1 Martie, 30 de noi troleibuze vor fi în cir­culație pe străzile din București.

Podul Calicilor, pe ultima sută de metri

O altă veste bună, tot din București: după mai bine de 10 ani de discuții și tergiversări, Primăria Capitalei a re­u­șit să obțină toate avizele și să finali­ze­ze proiectul tehnic pentru refacerea celebrului Pod al Calicilor. Instituția pro­mite că va lansa în curând proce­du­ra de achiziție pentru execuția lucră­rilor. Noul pod pietonal va face legă­tu­ra între străzile Șelari și Sfinții Apos­toli, va avea o suprafață de peste 700 mp și o structură metalică cu elemente din lemn de stejar.

Inovația românească, la vârf

Companiile românești din domeniul indus­triei tehnologice s-au remarcat la Central Euro­pean Startup Awards, cea mai importantă competiție dedicată startup-urilor de tehno­lo­gie din regiune. Premiul „Ecosystem Hero of the Year” i-a revenit Georginei Lupu Florian, de la „Wolfpack Digital”, o companie care dezvoltă aplicații web în dome­niile financiar, sănătate și mo­bilitate. De asemenea, „Renergia” a fost dis­tin­să cu prestigiosul premiu „Best Newcomer 2023”. Startup-ul activează în domeniul energiei verzi și a lansat prima aplicație de sustenabilitate din România, care, în urma analizelor despre consumul de energie, oferă date pentru potențialul de economisire la energia electrică și termică. Peste 5.000 de participanți au fost înscriși în competiție.

Componente pentru navete spațiale, fabricate la Cluj

Cercetătorii de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) au reușit să producă în labo­ra­toarele instituției componente destinate motoare­lor electrice pentru navete ale Agenţiei Spaţiale Eu­ro­pene (ESA). Piesele destinate navetelor spațiale, unele din aliaj de titan, au fost realizate cu ajutorul unei imprimante 3D, prin topire selectivă cu laser. Imprimanta folosită costă jumătate de milion de euro, iar un kilogram din pulberea specială utilizată depăşeşte 400 de euro. Cercetătorii români testează pentru ESA și alte materiale uşoare, pe baza unor aliaje de aluminiu, siliciu şi magneziu. În curând, tot la UTCN va fi produs și un oţel cu proprietăţi magnetice speciale, pentru motoarele electrice de pe navele spaţiale.

România, cel mai rapid ritm de creștere a economiei în UE

România va avea cel mai rapid ritm de creștere a economiei din Uniunea Europeană până în 2028, cu o creștere medie de peste 3%, scrie publicația britanică de presti­giu, „The Economist”. În perioada 2009-2018, Polonia a fost țara cu cea mai rapidă creștere medie, de peste 3%, însă ritmul urmează să scadă în perioada următoare. Ana­li­za „The Economist” confirmă previziunile guvernului de la Bucu­rești, care promite o creștere econo­mică de 3,4% în acest an. Totuși, luna aceasta, Banca Mondială și-a revizuit în jos estimările privind avansul economiei românești până în 2025, în condițiile în care, în 2024, economia mondială va încetini pentru al treilea an consecutiv.

Parcul Plumbuita, reîntregit

Primăria Sectorului 2 din București a achiziționat peste 4 hectare de teren din Parcul Plumbuita aflate în proprietate privată și anunță că va extinde spaţiul verde. Autoritățile plănuiesc ca în acest an să reamenajeze şi să modernizeze cele două parcuri, Plumbuita 1 şi Plum­buita 2, precum şi Insula, și vor integra şi terenul nou recuperat în schimbul a 4,3 milioane de euro. „După terminarea procesului de re­a­bilitare a celor două parcuri şi In­sulei Plumbuita, întreaga zonă va de­veni o adevărată atracţie pentru toate vârstele. Insula va fi amena­jată cu tematică sportivă”, explică edilii.

Ciprian Rus

Jurnalist, trainer şi analist media. A debutat în 1997 şi a activat în presa studenţească până în 2001, după care şi-a continuat activitatea la „Monitorul de Cluj”, unde a fost, pe rând, reporter, editor şi redactor-şef. În 2008, a fost recrutat în cadrul trustului Ringier, ca redactor-şef al publicaţiei „Compact”, apoi ca online content manager al site-ului capital.ro şi ca redactor-şef adjunct al săptămânalului „Capital”. Din 2010 este reporter la săptămânalul „Formula AS”.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian