Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

Charlier – altfel de lumânări

Români care au reușit

• Dedicate cândva doar bisericii, icoanelor și sărbătorilor sfinte, lu­mânările au devenit un accesoriu la mare modă, menit să creeze atmosfe­ră romantică. Două surori din Buzău, Cătălina Dărăbuț și Roxana Pandele, au decis să transforme pasiunea pentru lumânările parfumate într-o afacere de familie. Așa s-a născut „Charlier Concrete Candles”, o poveste care începe deja să devină succes •

Beton românesc, în loc de plastic din China

Lumină cu aromă de lămâie

„Totul a început de la pasiunea noastră pentru lumânările parfumate, pentru că întotdeauna ne-au fascinat aromele și liniștea pe care le răspândesc. Când am decis să transformăm această pasiune într-o afacere de familie, am început prin a cerceta toate aspectele necesare producției de lumânări, de la tipuri de ceară și fitile, până la ambalaje și branding. Așa am constatat că matrițele personalizate de silicon, fabricate în China, ar fi fost prea costisitoare, așa că am decis să riscăm și să ne producem propriile recipiente din beton, creând astfel un brand autentic românesc”. Tatăl celor două surori este cel care se ocupă de realizarea recipientelor pentru lumânări, iar mama răspunde de sprijinul moral. Producția efectivă a lumânărilor e sarcina Roxanei, iar Cătălina se ocupă de partea administrativă a afacerii: marketing, branding și logistică.

Ceară de soia și parfumuri naturale

– Piața decorațiunilor interioare e saturată de lumânări. Cum de ați pornit o afacere așa de pândită de concurență? Ce anume diferențiază lumânările voastre, încât să contați pe succes?

Surorile Cătălina Dărăbuț (stânga) și Roxana Pandele

– Unicitatea le este conferită de utilizarea recipientelor din beton, care le oferă lumânărilor un aspect modern. De asemenea, lumânările sunt făcute doar din ceară naturală de soia și parfumuri naturale. Fiecare lumânare este realizată manual, cu atenție la detalii, iar recipientele și cutiile pentru ambalare sunt reutilizabile, ceea ce le adaugă un plus de valoare și sustenabilitate. Parfumurile noastre sunt netestate pe animale, fără OMG (organisme modificate genetic – n.red.), fără parabeni și fără ingrediente de origine animală. Așadar, cine alege produsele noastre susține un brand local și creativ.

– În ce fel sunt recipientele și ambalajele reutilizabile?

– După arderea lumânărilor, clienții pot folosi recipientele de beton drept ghivece pentru flori sau plante de apartament, sau ni le pot trimite înapoi, pentru reumplere, intenția noastră fiind aceea de a elimina aruncarea recipientelor după folosire. În plus, cutiile în care lumânările noastre sunt ambalate sunt făcute din lemn, putând fi folosite și ele, ulterior, pe post de cutii de depozitare.

– Care a fost cea mai grea provocare de până acum?

– Cel mai greu a fost să găsim soluții alternative pentru recipientele de lumânări existente deja pe piață. Nu intra deloc în calcul să folosim recipiente de plastic, dorindu-ne o afacere curată, cu materiale ecologice, cât mai puțin poluante și, pe cât posibil, cu materie primă achiziționată de la producători români. O altă provocare e promovarea brandului și introducerea produselor noastre în magazine fizice. Este dificil să faci cunoscut un produs, iar clienții să-l poată aprecia și alege, fără ca aceștia să-l vadă și să-l simtă înainte de a-l cumpăra.

Furnizori de încredere și comerț virtual

Nici Cătălina, nici Roxana nu au avut vreodată tangență cu lumea afacerilor și cu cea a producției de lumânări. Cătălina are o experiență vastă în marketing, un masterat în acest domeniu, a lucrat inclusiv în presa scrisă, în multinaționale, clinici medicale, consultanță imobiliară și management. Sora sa, Roxana, este economist și lucrează pentru o companie din Buzău, în producția lumânărilor implicându-se după programul de lucru.

– Care este paleta de produse cu care îi tentați pe cei interesați?

– Paleta noastră de produse include lumânări de diverse dimensiuni, de la 250 g la 1,5 kg, cu timp de ardere variind între 30 și 100 de ore. Avem cinci combinații de arome: Good Relief – arome de biscuiți și vanilie, cu note de scorțișoară, nucșoară, piper negru, anason stelat, portocală și miere; Unfinished Emotions – parfum uscat, cu note de cafea, lemn și piele, împodobite cu nuanțe uşoare de geranium, iasomie și ylang-ylang; Self Gratitude – arome dulci și sărate, de migdale, nucă, zmeură, alune, nucă de cocos, nectarine, mosc alb, boabe de tonka și vanilie; Wild Symphony – un parfum fructat și dulce, de ierburi aromate, zmeură, mure și afine; Rough Citrus – un ulei esențial, sută la sută pur și natural, obținut dintr-o plantă înrudită cu Citronella, folosit în principal pentru acțiunea sa împotriva țânțarilor și a altor insecte neplăcute, ceea ce îl recomandă pentru utilizarea în exterior.

Ne procurăm materia primă de la furnizori români de încredere, care ne asigură ceară de soia naturală, parfumuri de înaltă calitate și fitile sigure și eficiente. Fiecare ingredient este atent selectat, pentru a nu afecta în niciun fel calitatea premium a produselor noastre.

– Comercializați lumânările doar online?

– Deocamdată, da, vindem produsele noastre prin intermediul website-ului oficial – ­www.charlier.ro – și le avem expuse în câteva spații selecte din București, respectiv o cafenea, un studio de pilates și o clinică dermatologică. Suntem, însă, în căutare de noi parteneriate, pentru a extinde prezența noastră în magazine și boutique-uri fizice din întreaga țară sau chiar în străinătate. Poate se vor găsi chiar printre cititorii dumneavoastră firme interesate să colaborăm, ceea ce ne-ar bucura.

Firma din casa copilăriei

Altfel de lumânări parfumate

Toată afacerea Charlier Concrete Candles a fost demarată și susținută, până în prezent, strict prin fondurile personale ale familiei, ridicându-se la peste 40.000 de euro. „Această sumă a acoperit costurile pentru dezvoltarea website-ului, achiziționarea stocului inițial de materii prime (ceară de soia, parfumuri, fitile) și a cutiilor personalizate, a echipamentelor pentru topirea cerii, precum și pentru promovarea online. Pe viitor, ne propunem să accesăm fonduri europene, pentru a construi o hală mai spațioasă, dedicată producției”, spune Cătălina Dărăbuț. „Ne dorim să oferim cât mai multe locuri de muncă locuitorilor din comuna Verneşti, în care ne desfășurăm activitatea, pe care nu am ales-o întâmplător: aici se află casa părintească și locurile în care am copilărit. Suntem datori să dăm și înapoi câte ceva din ce am primit, iar acesta e modul nostru de a o face”.

– Ce așezați între realitate și vis, astfel ca bucuria să nu se piardă? Micile afaceri nu sunt deloc sprijinite în ­România…

– Bucuria a rămas, de aceea nici nu am renunțat când am dat de greu. Ea se compune din satisfacția de a crea produse de calitate, aprecierea clienților și sentimentul de împlinire personală. Ne bucurăm de fiecare dată când vedem că munca noastră este apreciată și că produsele noastre aduc bucurie. Tristețile și provocările vin din gestionarea resurselor financiare limitate și obstacolele birocratice. Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este cât de importante sunt perseverența în ceea ce faci și sprijinul din partea celor apropiați. Toate astea ne motivează să mergem mai departe. Și mai e binele pe care, având această afacere, îl putem face pentru cei aflați în nevoi. Anual, redirecționăm 3,5 la sută din impozitul pe microîntreprinderi câte unei cauze sociale. Motive destule ca să ținem mai departe drumul pe care am pornit.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ro_RORomanian