Intra aici pe site ul vechi "Formula AS"

Perne NUIT – odihnă, nu doar somn

Români care au reușit

Răsfăț cu perne premium

„Adorm, de cum pun capul pe pernă…”. Sunt sigură că foarte mulți ne dorim asta, dar sunt prea puțini cei cărora chiar li se întâmplă, fără ajutor medicamentos. Dar v-ați gândit vreodată că un somn odihnitor, de calitate, depinde în mare măsură de calitatea pernei? Că e din pene sau din puf, de latex sau din materiale sintetice, ea ne poate face să avem un somn bun sau, dimpotrivă, să ne trezim dimineața mai obosiți decât la culcare.

Tot căutând o pernă potrivită, am găsit brandul românesc Perne NUIT.  Pentru că nu știam exact ce să aleg din ofertă, am sunat și am cerut lămuriri, iar ceea ce am primit în pachet mi-a întrecut așteptările. De aici până la articolul de față n-a mai fost decât un pas.

Un eșec și 600 de euro

Cristian Căzănaru

Cristian Căzănaru are doar 23 ani, iar Perne NUIT e cel de-al doilea business în care e implicat. Pentru că primul a fost un eșec,    Cristian a căutat o altă afacere care să răspundă unei nevoi reale de pe piață. A întrebat în stânga și-n dreapta, și așa a aflat că oamenii activi depind de un somn bun ca să dea randament. Așa a ajuns la perne. „Am pornit acum doi ani cu 600 de euro, strânși lucrând la un start-up. Administratorul acestuia, Vlad Bordei, a devenit ulterior investitor în Perne NUIT, al cărui cofondator este. Ca să obțin mostre de la fabrici, am scris sute de e-mailuri până să găsim oferte potrivite cu direcția pe care ne-o doream noi”.

Și cum de te-ai descurcat?

Am învățat din mers, bazându-mă și pe feedback de la clienți. Din fericire, în timp, dar repede, am făcut treabă tot mai bună, am dezvoltat propriile produse, ajungând să facem o diferență reală față de produsele existente deja pe piață.

Aveai și tu probleme cu somnul?

N-aș spune că aveam insomnii, dar când dormeam prost, se vedea în toate aspectele din viața mea. În plus, întotdeauna am fost pretențios la perne, dar nu mi-am permis niciodată o pernă cu adevărat bună. Luam din comerț, nu-mi plăceau, luam altele, aceeași poveste prin care trec toți clienții noștri: tot cumperi, până ajungi cu zece perne în casă, dar calitatea somnului tău e la fel de proastă. Abia după multe încercări eșuate te decizi să plătești prețul potrivit, ca să ai o pernă cu adevărat bună.

Ce înseamnă, de fapt, o pernă bună?

Sunt mai multe aspecte: nu te trezești dimineața cu dureri, ăsta e minimul ce-l poate face o pernă bună. Apoi, trebuie să fie confortabilă, să-ți ofere o senzație plăcută, să fie potrivită pentru conformația corpului tău. Și, desigur, să poată să facă toate astea un timp mai îndelungat, nu să trebuiască s-o arunci după câteva săptămâni sau luni. O pernă trebuie schimbată după maximum trei ani, mai mult nu e igienic.

Cum v-ați făcut vizibili într-un timp așa scurt?

Ne-am dorit din start să rezolvăm o nevoie reală și tot ce am făcut am făcut în jurul acestei nevoi a clienților. Noi lucrăm doar categoria premium și clientul este pe primul loc când vine vorba de decizii pe care le luăm asupra produselor. Oricine e nemulțumit de calitatea pernelor noastre le poate returna și își primește banii înapoi.   

Puf, pene și latex

De unde vă procurați materia primă?

Vlad Bordei și Cristian Căzănaru

La umpluturi, lucrăm doar cu puf și latex. Puful e din Uniunea Europeană. Am încercat să găsim în România, dar producția de pene și puf nu e, deocamdată, la standardul de care avem noi nevoie. Am vrut din UE, pentru că are standarde de calitate și certificare clare. Seva de copac de latex provine din Asia, dar vulcanizarea și partea textilă se fac în UE, la fel și procesul de producție a pernelor. Am externalizat producția, pentru că businessul de producție e unul complet diferit față de cel de comerț. Dacă voiam să facem producție, trebuia să producem și pentru noi, și pentru alții, nu poți face o fabrică doar pentru tine. Modelele, însă, sunt ale noastre, cu specificațiile noastre, prevăzute contractual.

Ce fel de puf folosiți?

Folosim puf de rață. În trecut, puful de rață nu era de calitate, pentru că nu existau procedurile de spălare și curățare de acum. Pernele au trei camere, cea principală e cu pene, cele exterioare cu puf. La pilote, avem umplutură 50 sau 90 la sută puf, restul pene. Penele oferă suport cervical, dau fermitate, fără să fie supărătoare, iar puful oferă confort.

Pilotele de puf sunt foarte ușoare, cele pentru iarnă asigură o căldură excepțională și nici nu le simți pe tine. Materialul textil exterior permite să te încălzești fără să transpiri, ceea ce e foarte important.

Mă duc la magazin, la ce anume să fiu atentă, pentru ca perna pe care o aleg să fie cea potrivită?

Bună întrebare! Oamenii merg la magazin, pun mâna pe o pernă, li se pare ok, o iau acasă, apoi văd că nu e ce trebuie. Dacă nu există indicații de la vânzător, ar fi bine să o probeze în poziția obișnuită de somn. Perna e bună doar dacă nu simți nicio încordare, nicio presiune în zona gâtului, iar senzația pe care ți-o oferă e ok pentru tine.

Poți să ne dai niște sfaturi, ce perne să nu cumpărăm în niciun caz?

Deși sunt foarte accesibile ca preț, eu sunt împotriva pernelor umplute cu microfibră, sintetice, care la umezeală se transformă în câlți, miros urât, nu-ți oferă suport cervical, transpiri și, evident, nu-ți asigură un somn bun. La orice produs, dacă permite portofelul, întotdeauna va fi mai bună o opțiune premium. Nu vorbim de un preț umflat prin marketing, ci doar să te informezi foarte bine înainte să cumperi.

Calitatea pernei poate fi diminuată, alterată de o față de pernă din material sintetic?

Excepțională întrebare! Da, de sute de ori, da! Se reduce confortul, poți face iritații, îți strică somnul. Lenjeria de pilotă sintetică, de exemplu, îți umple noaptea camera de scântei, la fiecare mișcare, și asta, clar, nu e ok.

„Ne lipsește susținerea românilor”

Unde ați ajuns acum, după doi ani, față de cei 600 de euro cu care ați pornit la drum?

În primul an am avut profit 175 de mii de euro, iar anul acesta ne așteptăm la peste un milion de euro.

Ai și tristeți, ca antreprenor, sau doar bucuria lucrului bine făcut?

Trist e că românii și-au cam pierdut simțul de comunitate, se orientează spre branduri venite din alte țări, oferă prea puțină atenție brandurilor românești, ba în multe cazuri, ne tratează urât, pentru că la telefonul nostru răspunde un român, nu un robot din străinătate. Trist e că, în loc să ne susținem unii pe alții, dăm cu pietre, susținerea alor noștri lipsește.

Bucurie e că, totuși, suntem o țară destul de educată și dezvoltată, încât să permită să existe un ­business ca al nostru. Sunt foarte multe țări în care n-aș fi reușit să fac asta sau poate chiar pentru că sunt foarte dezvoltate, nu ar fi fost loc și de noi. Birocrația și partea administrativă ne cam taie aripile, dar asta e, nu e ca și cum am putea schimba ceva, ne adaptăm și mergem mai departe.

Ce planuri de viitor aveți?

Scopul e să devenim singura opțiune pentru orice nevoie de somn nemedicală, la nivel european: lumini, accesorii, somiere, perne, pilote, lenjerii. La orice te gândești, să te gândești la Perne NUIT. Scopul e să acoperim toată plaja de nevoi pentru somn.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.