– Dovezi arheologice despre extratereștri –
Cosmonauții din Valcamonica

În regiunea Lombardia, din Italia, se află una dintre cele mai largi văi din Alpii Centrali, un „șarpe” verde, lung de 90 de kilometri, care taie munții împăduriți oferind locuri de refugiu, unde oamenii s-au adăpostit din vremuri imemoriale. Această vale poartă numele de Valcamonica, și azi reprezintă una dintre destinațiile preferate ale turiștilor nostalgici, care se bucură de atmosfera de „capsulă temporală” a sătucelor medievale, rămase aproape neschimbate de sute și sute de ani. Însă mai există un motiv pentru care Valcamonica este celebră: valea aceasta păstrează in situ, cea mai mare colecție de desene preistorice pe piatră (petroglife) din lume! Există peste 140.000 de simboluri și siluete săpate în stâncă, datând dinainte cu 15.000 de ani de Hristos și până în Evul Mediu, care au fost recunoscute oficial de UNESCO. Atât doar că, în continuare, în Valcamonica se descoperă noi și noi petroglife, astfel că, printr-un calcul simplu care ia în considerare întinderea văii, se estimează că numărul desenelor străvechi pe piatră depășește, de fapt, 300.000! Și încă și mai ciudat este că, pe lângă ilustrațiile care descriu cursul vieții de zi cu zi și credințele străvechilor locuitori din zonă, de curând au apărut și niște desene… spațiale! Mai precis, este vorba despre mai multe petroglife vechi de 14-16.000 de ani, cu siluete umane, care sunt reprezentate purtând pe cap niște căști ca de astronaut, din care „ies” raze, iar corpurile le sunt îmbrăcate în ceea ce arată exact ca niște costume spațiale de protecție! Fiecare siluetă ține în mâini ceea ce par a fi niște unelte sau arme misterioase, reprezentări cum nu s-au mai găsit până acum nici în restul petroglifelor din Valcamonica, nici oriunde altundeva pe Pământ! Nu uitați: vorbim despre niște desene realizate de oameni care au trăit în Mezolitic, adică în Epoca de Mijloc a Pietrei, când, conform istoriei clasice, „sălbaticii” noștri strămoși nu puteau nici măcar să viseze la electricitate și la costume spațiale! Atunci ce i-a inspirat să scrijelească pe piatră aceste siluete fantasmagorice? Să fi fost civilizația umană din acea perioadă cu mult mai avansată decât se crede? Să se fi întâlnit oamenii primitivi cu niște astronauți veniți de cine știe unde, din spațiu, care i-au făcut să le reproducă pe piatră imaginea? Oare ce alte desene „neconforme” cu istoria oficială se vor descoperi în continuare în Valea Valcamonica? Misterul persistă…
Noi descoperiri enigmatice în Peru
După Egipt, ținutul faraonilor și al misterioaselor piramide, Peru pare să fie țara cu cele mai numeroase descoperiri arheologice care îi incită pe specialiști prin faptul că, în ciuda analizelor sofisticate realizate, rămân enigme de nedezlegat. Iată doar câteva exemple:
Surprize la Nazca
Deșertul Nazca, una dintre cele mai aride regiuni de pe Pământ, care acoperă o suprafață de peste 75.000 de hectare, este celebru încă din 1926, când arheologul peruvian Toribio Mejia Xesspe a descoperit o serie geoglife (desene realizate pe sol) de forme geometrice perfect executate, și de dimensiuni uriașe – se întindeau pe suprafețe de peste un kilometru pătrat! Apoi, spre finele decadei 1930, datorită unor incursiuni cu avionul pe deasupra deșertului Nazca, cercetătorii Paul Kossok (istoric și arheolog american), Maria Reiche (matematician și arheolog german) au început să descopere geoglife încă și mai mari, reprezentând diverse animale (un păianjen, un colibri, o maimuță, o balenă, o lamă, o șopârlă, un câine etc.), plante (un cactus, o floare etc.), ba chiar și o siluetă umană, botezată „Astronautul”, datorită aspectului de „călător spațial”! Rezultatele obținute din avion au arătat că datorită dimensiunilor gigantice, desenele de la Nazca nu pot să fie identificate decât din aer, de la înălțimi foarte mari. Or, tocmai această particularitate ridică și prima problemă: cum au fost capabili niște oameni, care au trăit cu sute de ani înainte de Hristos și până în jurul anului 700 după Hristos, să realizeze aceste capodopere remarcabile prin acuratețea lor? Cu ce se ridicau ei în aer, astfel încât să obțină perspectiva spațială necesară pentru dirijarea lucrărilor de la sol?
La începutul anilor 1940, americanul Kossok a abandonat situl peruvian și s-a întors în țara natală, în schimb, nemțoaica Reiche a rămas la Nazca, dedicându-și tot restul vieții (a decedat în 1998, în Lima, capitala statului Peru) descoperirii, cercetării și conservării misterioaselor geoglife. În total, ea a reușit să identifice și să catalogheze peste 300 de desene (!), care, în 1994, au fost desemnate „Sit UNESCO World Heritage”. Ajutată, de formația ei de matematician, tot Reiche a fost cea care a remarcat, în urma unor studii și calcule aprofundate, că unele dintre geoglife erau perfect poziționate, astfel încât să se alinieze cu solstițiul de iarnă, altele ilustrau „la indigo” așezarea pe bolta cerească a mai multor grupuri de stele, iar altele serveau drept calendare astronomice! În plus, Reiche a căutat de-a lungul întregii sale vieți să deslușească semnificația „desenelor bizare”, cum le numea ea, acela al Astronautului, de exemplu, care ar indica un contact direct al vechilor culturi peruviene cu… extratereștri! Deranjați de speculațiile mai puțin ortodoxe născute de cercetările lui Reiche precum și ale altor specialiști, unii dintre istoricii și arheologii „tradiționaliști” au decis să contraatace, anunțând că geoglifele de la Nazca n-au nicio legătură cu astronomia, cu astronauții antici și cu extratereștrii, ci reprezintă, pur și simplu, „un ghid” pentru găsirea apei în deșert! Ce n-au izbutit să explice a fost de ce vechii peruvieni aveau nevoie de desene atât de variate și de dimensiuni atât de gigantice, ca să găsească apa, și cum au fost realizate geoglifele, de vreme ce perspectiva spațială absolut necesară nu poate fi obținută cu ajutorul unor scări, oricât de înalte ar fi. Și-apoi, dacă ghidul apei a funcționat de ce vechii peruvieni s-au trudit să realizeze sute și sute de desene uriașe pe pământ? Iar numărătoarea nu s-a încheiat. Și în prezent, cu ajutorul imaginilor satelitare, al dronelor și al echipamentelor de scanare AI („Artificial Intelligence”, adică „Inteligență Artificială”), la Nazca s-au mai găsit geoglife vechi de circa 2.100 de ani – și nu una, două, ci 144 (conform statisticii dintre 2015 și 2021)! Cel mai recent desen reprezintă o felină uriașă și a fost găsit întâmplător de o echipă de muncitori, care reparau un punct de belvedere cocoțat pe vârful unui deal. Aceștia au remarcat niște linii săpate în pământul roșiatic și au dat alarma. Imediat, echipa de arheologi care se ocupa de conservarea sitului Nazca s-a deplasat la fața locului și a început munca de decopertare. „Ne-am dat seama că ruta de acces la punctul de belvedere trecea peste niște linii săpate în pământ care, într-adevăr, nu erau naturale. Ca atare, am decis imediat deschiderea unui nou șantier. Ulterior, folosind drone, ne-am dat seama că desenul pe care l-am curățat reprezintă o felină. Poate părea surprinzător că la Nazca încă mai descoperim geoglife noi, dar, în realitate, conform estimărilor noastre, în arealul deșertului mai există încă numeroase desene necunoscute”, a explicat Johny Isla, conducătorul echipei de arheologi.
Cercurile misterioase de lângă Nazca
La circa 35 de kilometri nord-vest depărtare de „colecția” de geoglife de la Nazca, în munți, la o altitudine de peste 3.000 de metri, un american, istoric amator, a descoperit un grup de cercuri din piatră, cu circumferințe între 45 și 120 de metri. Zona este complet sălbatică, cele mai apropiate așezări umane aflându-se la peste 50 de kilometri, în orice direcție. Deocamdată, arheologii care s-au deplasat la fața locului nu au putut să dea niciun fel de explicație, în afara aceleia că, în urma analizelor, se pare că vechimea cercurilor este foarte mare. Specialiștii nu au reușit să-și dea seama nici cine le-a realizat, nici în ce scop. Însă unii istorici au făcut o corelație interesantă: cercurile de piatră din Peru seamănă izbitor cu niște cercuri (mai multe zeci!), tot din piatră, din Africa de Sud, care sunt cunoscute sub denumirea de „Ruinele Blaauboschkraal”. În legătură cu aceste ruine, se vehiculează două teorii: prima, la care aderă specialiștii și istoricii „tradiționaliști”, este aceea că împrejmuirile circulare din piatră au fost construite de populația locală Zulu sau de emigranții olandezi de la 1600, ca adăposturi pentru animale. Principala problemă cu această explicație este că bizarele cercuri de piatră sud-africane sunt absolut izolate, complet închise, nu există breșe care să fi fost folosite pe post de cale de acces a animalelor. Cum intrau acestea în adăpost? Săreau peste gardurile de piatră? A doua teorie a fost formulată de un grup de arheologi și de istorici, așa-zis „futuriști”, și popularizată de exploratorul și scriitorul sud-african Michael Tellinger: pe scurt, se presupune că „Ruinele Blaauboschkraal” reprezintă un sistem de construcții realizat în urmă cu circa 300.000 de ani de populația care trăia atunci în regiunea Mpumalanga și care a fost călăuzită de niște ființe superioare, ca nivel de cunoștințe (posibil extraterestre), astfel încât cercurile de piatră să alcătuiască un calendar uriaș, menit să indice momentele prielnice pentru captarea energiilor benefice din univers. Cu alte cuvinte, „Ruinele Blaauboschkraal” ar fi echivalentul sud-african al Stonehenge-ului englezesc! Iar acum, unele voci susțin că s-ar putea să avem și un echivalent peruvian.
Dealul în formă de șarpe
La mică distanță de cercurile de piatră, a mai fost descoperit și un deal artificial, construit tot din piatră, care are forma unui șarpe uriaș încolăcit! Inițial, s-a crezut că ar fi vorba despre un tumul, adică despre o structură relativ conică sau piramidală, care se ridica în vremurile străvechi deasupra mormintelor. Însă, în urma investigațiilor cu sistemul Lidar (metodă de scanare a solului, până la foarte mari adâncimi, care folosește impulsuri laser și un receptor GPS specializat, datele astfel obținute fiind apoi transformate în hărți topografice 3D), s-a constatat că dealul peruvian în formă de șarpe nu ascunde nicio cameră funerară, ci „doar” ceea ce pare a fi o rețea bizară de canale, fiecare de circa 30 de centimetri în diametru. Scopul rețelei de canale, al dealului în sine și identitatea constructorilor rămân o enigmă. Însă și în cazul dealului peruvian există un echivalent: așa-numitul „Tumul al Marelui Șarpe” din statul american Ohio, care, de asemenea, nu conține de fapt niciun mormânt, deci, științific vorbind, nu este un tumul! Dealul artificial american a fost ridicat deasupra a ceea ce se crede a fi fost un crater de meteorit vechi, de circa 300 de milioane de ani, iar șarpele cu care este „decorat” se întinde pe o lungime de 400 de metri și are o înălțime ce variază între 3,9 și 4,9 metri. Reptila este reprezentată cu capul orientat spre est, cu coada (al cărei vârf este încolăcit) orientată spre vest și cu corpul pliat în 7 „bucle”. Nu se știe cine a construit „Tumulul Marelui Șarpe”, când și în ce scop, dar specialiștii au remarcat câteva „ciudățenii”: capul șarpelui se aliniază perfect cu apusul soarelui la solstițiul de vară; coada șarpelui se aliniază perfect cu răsăritul soarelui la solstițiul de iarnă; iar trupul șarpelui „urmărește” constelația Draco (sau a Dragonului). Este important de precizat că, între mileniul 4 și mileniul 2 înainte de Hristos, Thuban a reprezentat pentru umanitate „Steaua Nordului”, aceea după care se orientau călătorii și navigatorii! În timp, datorită fenomenului de precesie a echinocțiilor, Thuban și-a schimbat poziția, dar se estimează că în anul 20.346, ea va redeveni „Steaua Nordului”. Ca atare, o posibilă interpretare este aceea că „Tumulul Marelui Șarpe” este, de fapt, o busolă uriașă, care odinioară indica nordul ceresc.
În prezent, dealul artificial peruvian continuă să fie studiat, căutându-se inclusiv astfel de conexiuni astronomice.
Masca mortuară pictată cu sânge
La începutul anilor 1990, o echipă de specialiști de la „Proiectul Arheologic Sicán”, a început să excaveze un mormânt ce se presupunea că data din jurul anului 1000 e.n. și că aparținea unui membru al elitei culturii Sicán și familiei acestuia. Practic, în termeni moderni, era vorba despre un „cavou” săpat la o adâncime de 12 metri! Odată ce arheologii au decopertat mormântul, enigmele au prins să apară una după cealaltă. Scheletul „proprietarului” a fost descoperit decapitat: trupul, poziționat în centrul cavoului, avea picioarele flexate, ca și când persoana ar fi șezut, dar, în mod bizar, nu posteriorul se afla pe pământ, ci torsul! Cu alte cuvinte, corpul omului fusese răsucit și așezat cu susul în jos! De asemenea, întregul corp fusese pictat cu o vopsea într-o nuanță roșie, încă strălucitoare! Capul fusese așezat lângă corp, dar tot cu susul în jos, și era „împodobit” cu o mască din aur, bogat ornamentată și pictată cu aceeași vopsea roșie, care arăta încă vie! În încăperea mortuară se mai aflau alte patru schelete: cel al unei femei tinere, care fusese aranjată ca și când atunci se chinuia să dea naștere unui copil, cel al unei alte femei de vârstă similară, care fusese aranjată ca și când juca rolul moașei, și două schelete ale unor copilași așezați „pe vine”, care păreau să urmărească scena nașterii. În plus, mormântul era plin cu tot felul de obiecte, menite probabil să-i însoțească pe decedați în viața veșnică. Arheologii au extras din cavou o cantitate de… 1,2 tone de obiecte! De ce o asemenea abundență într-un mormânt de dimensiuni, totuși, modeste? De ce acele aranjamente bizare ale scheletelor celor decedați? De ce oasele bărbatului și masca fuseseră pictate cu roșu și cum de vopseaua se păstrase vie, strălucitoare, vreme de o mie de ani? Aproape toate aceste întrebări au rămas fără răspuns, cu excepția uneia, aceea legată de vopseaua misterioasă. Anul acesta, arheologii au luat mostre atât de pe schelet, cât și de pe mască, și le-au trimis spre analiză la trei laboratoare diferite, astfel încât să existe o bază de control comparativă. După mai multe săptămâni de teste, toate cele trei laboratoare au trimis rezultatele care s-au dovedit a fi identice: vopseaua fusese realizată dintr-un amestec de cinabru (sulfură naturală de mercur), albuș de ou și… sânge de om! Evident, acest ultim „ingredient” a generat o nouă enigmă: de ce s-a apelat la sânge de om și nu de animal? Și dacă sângele era un ingredient necesar, cum a fost obținut și de la cine?